Oh! Får klämma nästa gång jag är där!Sök på IKEAs Mossruta. VÄLDIGT mysiga och supermjuka flanellpåslakan och örngott..... Jag sörjer nästan när jag måste ta av och tvätta lite då och då....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh! Får klämma nästa gång jag är där!Sök på IKEAs Mossruta. VÄLDIGT mysiga och supermjuka flanellpåslakan och örngott..... Jag sörjer nästan när jag måste ta av och tvätta lite då och då....
Faktiskt funderat på att sprätta bort knapparna på mitt dyraste set, det är det enda jag inte kan mangla just nu. Förstår inte varför där ska vara knappar, de gör ingen skillnad ändå. Samtidigt tar de bort hålen i kortsidan så det blir drygare att bädda rent.Jag brukar köra med rätt billiga bomullslakan i vackra starka färger som jag manglar. Min upplevelse är att kvaliteten på lakanen inte har lika stor betydelse om de manglats. Tar lite extra tid och kan tyckas bökigt, men för mig är det värt allt besvär!
Jag har ett set Himla Drottningholm som var svindyrt, ett set från Kosta Linneväveri jag faktiskt inte vet vad det kostade då det var en julklapp från jobbet för många år sedan, gissar runt 1000-lappen. Sen har jag faktiskt ett set från Jysk i bommulssatin jag köpte för över 10 år sedan, det kostade väl 400 kr eller något och är faktiskt det skönaste setet jag har. Robust men ändå lent och behagligt, blir som en dröm om man manglar det. Har sovit i nyare jysk-set dock och de har inte varit lika sköna så tror det helt enkelt var bättre förr där.
Jag tycker ändå de flesta lite dyrare seten i bommulspercale är okej. IKEA tycker jag är hemska och upplever att huden kliar något förbannat av dem. Men ja har du en mangel och manglar sängkläderna efter tvätt så är det som att slänga på en 1000-lapp på priset typ, det gör faktiskt så stor skillnad.
Ja jag gillar! Bortsett som sagt från knappar och avsaknaden av hål.Himla Drottningholm är bara jag har två (tror jag, eller tre) påslakan från den serien.
Ja jag gillar! Bortsett som sagt från knappar och avsaknaden av hål.
Nej det har jag faktiskt inte. Ska lägga det på minnet utifall jag behöver byta ut något i framtiden, tack för tipset , har 4 set just nu och det känns överflödigt att skaffa fler just nu, det gör bara tvättberget störreHar du testat Hemtex percale? Jag tycker de är trevliga även om de inte är i nivå med Himla. Jag skulle inte köpa dem till ordinarie pris men har köpt några när det varit rabatt.
Linne!Vi har en hund som gärna bäddar sängen åt oss, så jag undrar vilka sängkläder/material som är tåligast?
Håller med till 100%Jag har farmors gamla i kraftig bomull och linne, de blir sådär trevligt hårda. Annars gillar jag Hemtex, de har bra lite tjockare varianter. Jag avskyr tunna mjuka lakan och påslakan, det ska knastra lite. Samma med handdukar, de ska ha STADGA!
Ja, förmodligen låg kvalitet.Alltså linnesängkläder, är det normalt att de luddar?
Jag har något linne från Ikea och gjorde kanske misstaget (?) att tumla dem (ska dock vara okej enligt anvisningarna) och jag vet inte om det kan bero på det, men de luddar något förbannat. Jag vill inte ens använda dem fastän de är sköna att sova i.
För budget?