vilka papper behövs?

hesttjej

Trådstartare
Tänkte åka ut på några lokala dressyrtävlingar i sommar, vilka papper behövs för det? Både för ryttare och hästen :D

Sv: vilka papper behövs?

Hej!

Inga papper för hästen annat än passet och vaccinationsintyg.

För ryttaren som behövs ett grönt kort, men det är inget faktiskt kort längre, utan det registreras på Tävlingsdatabasen som Ridsportsförbundet har. För att få tävla lokal krävs det att du som ryttare löser licens och att hästen har licens. Även detta gör du genom Tävlingsdatabasen. Kontakta ridsportsförbundet om du har några mer konkreta frågor på hur du gör i databasen eller hur du fixar godkänd licens.

Lycka till!

Hej!

Inga papper för hästen annat än passet och vaccinationsintyg.

För ryttaren som behövs ett grönt kort, men det är inget faktiskt kort längre, utan det registreras på Tävlingsdatabasen som Ridsportsförbundet har. För att få tävla lokal krävs det att du som ryttare löser licens och att hästen har licens. Även detta gör du genom Tävlingsdatabasen. Kontakta ridsportsförbundet om du har några mer konkreta frågor på hur du gör i databasen eller hur du fixar godkänd licens.

Lycka till!

Tack! Nu vet jag fast häst licensen fixar man på internet eller?

Hästlicensen fixar du också i TDB

Har du möjlighet scanna in kopior på hästens pass samt har pengar på ditt TDB-konto går det fortare få licensen

Har hästen haft licens tidigare (går att söka fram i databasen) så behöver du bara aktivera livstidslicensen

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 484
Senast: fio
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
922
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ge mig på att testa nävgröt, Mårbackakaka, osv och behöver då skrädmjöl. Lokala Willys har ett stort antal olika mjölsorter, men...
Svar
12
· Visningar
1 060
Senast: Lenita
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 913
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar