vilka papper behövs?

hesttjej

Trådstartare
Tänkte åka ut på några lokala dressyrtävlingar i sommar, vilka papper behövs för det? Både för ryttare och hästen :D

Sv: vilka papper behövs?

Hej!

Inga papper för hästen annat än passet och vaccinationsintyg.

För ryttaren som behövs ett grönt kort, men det är inget faktiskt kort längre, utan det registreras på Tävlingsdatabasen som Ridsportsförbundet har. För att få tävla lokal krävs det att du som ryttare löser licens och att hästen har licens. Även detta gör du genom Tävlingsdatabasen. Kontakta ridsportsförbundet om du har några mer konkreta frågor på hur du gör i databasen eller hur du fixar godkänd licens.

Lycka till!

Hej!

Inga papper för hästen annat än passet och vaccinationsintyg.

För ryttaren som behövs ett grönt kort, men det är inget faktiskt kort längre, utan det registreras på Tävlingsdatabasen som Ridsportsförbundet har. För att få tävla lokal krävs det att du som ryttare löser licens och att hästen har licens. Även detta gör du genom Tävlingsdatabasen. Kontakta ridsportsförbundet om du har några mer konkreta frågor på hur du gör i databasen eller hur du fixar godkänd licens.

Lycka till!

Tack! Nu vet jag fast häst licensen fixar man på internet eller?

Hästlicensen fixar du också i TDB

Har du möjlighet scanna in kopior på hästens pass samt har pengar på ditt TDB-konto går det fortare få licensen

Har hästen haft licens tidigare (går att söka fram i databasen) så behöver du bara aktivera livstidslicensen

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
905
Senast: fio
·
Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 034
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka