Vilka klasser föreslår ni?

Lady_D

Trådstartare
Jag ska sätta samman en propp till vår lokala dressyrtävling för ponny. Vi har tänkt att ha LC:2, LB:1 och två LA program. Vilka LA program tycker ni är roligast/bäst :bump: (lång eller kort bana kvittar oss)
Kom med förslag :bow:

Sv: Vilka klasser föreslår ni?

själv gillar jag la:5 men jag rider iof stor häst :o

ha ett på kort å ett på lång bana vet ja!
LA1 e helt ok om man rider ponny (på häst känns de som om man svänger hela tiden)
LA2 e ju lite svårare (bakdelsvändningar tex) men ja tycker att de e ett ganska roligt program å rida som man inte ser på så mkt tävlingar
LA3 e ganska roligt å rida å LA4 åxå
LA5 har ja aldrig ridit men de e ju lite svårare precis som nya LA6

På en likal tävling Brukar det max vara klasser upp till LA:1, men man kanske kan ha högre. I såfall beror det på hur mycket ni vill jobba (ändra mellan lång och kort bana).
LA:1 är ett jättebra program. Särskilt på lokal nivå. LA:2 är mucket svårare än LA:1 och ganska bökigt att rida. Jag har aldrig ridit LA:3, LA:4 är som A:1 fast på lång bana +bakdelsvändningar, ganska roligt att rida. LA:5 rids samlat (med skolor) och passar därför inte in på lokal nivå tycker jag. LA:3, LA:4, LA:5 är på lång bana.
Föreslår att du kollar upp om det är någon gräns för programen på lokal nivå efterson det ska vara den lättaste.
Annars tycker jag nog egentligen att bara LA:1 passar att ha med på lokal nivå!

LA3 passar väl åxå på lokal då?
de e ju inga speciellt svåra grejer i de, lite förvänd galopp, skänkelvikn i trav mm men de finns ju i LA1 åxå.
(vi hade LA3 på våran lokala i höstas)

jag tävlar inte så mycket med min ponny men jag har tränat upp till msv b i dressyr med den. Men jag gillar nog la:1 Men håller med tant agda att det blir lite konstigt med stor häst att rida det programmet

Jag tycker att LA:1 och LA:4 är roliga program att rida. :D (Fast jag har aldrig ridit LA:3, så den vet jag inte)

LA:1 o Lag-97 nej fan ere 03? 05? vet inte när det är ändrat... För mig är det iaf fortf. Lag-97:programmet, det som ingår i Div.I i stockholm iaf.
verkar enklast att ta två LA som e på kort bana än att behöva ändra om. LA:2 är ju oxå rätt skojjigt.

Håller med Breccia...Lagprogrammet för allsvenskan är kul att rida. Ta LA:1 och Lag-03 tycker jag! :)

Tack för förslagen :bow:
Om jag inte minns fel så får man ha upp tom LA på lokal (det vill säga alla LA :confused: ). Någon som vet hur det är med de nya LA:P1 o LA:P2? Kan dessa passa?

blir inte det ett himla stort hopp?
iofs är det upp till er, men fy så mycket starter osv det blir. kul med en klubb som vill lägga ner så mkt jobb!

Håller med Breccia igen! haha Jag tror det blir för stort hopp dit. Isåfall skulle de som rider LA:1 som förklass rida P-programmet efteråt och de som rider de klasserna kan hitta den kombinationen på regionala tävlingar redan.

OK, men då lutar det åt att det blir LA:2 och LA:3 eller LA:4 (är själv inte så förtjust i LA:1 ;) ).
Tack för hjälpen :)

Men om ni ska ha LC:2, LB:1 o LA:2 LA:3/LA:4 är det fortf ett jäkla hopp :p Om du frågar mig!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka