Vilka fönsterluckor vill jag ha?

Pia

Trådstartare
Nu har jag fått för mig att huset behöver fönsterluckor, helst vill jag ha sådana som ser ut som gammaldags spegeldörrar, fast mindre då förstås.
MEN, jag vill att det ska stämma med åldern på huset. Det är byggt 1897, och är en mangårdsbyggnad i två våningar. Vad hade man vid den tiden?
Är det någon som vet, eller vet var jag kan få veta?:)
 
Sv: Vilka fönsterluckor vill jag ha?

Det tanten skriver är viktigt att fundera på om man nu är intresserad av att huset verkligen ska se autentiskt ut. I en skrift av Riksantikvarieämbetet jag nyligen läste med råd för byggnadsvård gällande åtminstone den trakt vi köpt hus i rekommenderades att man inte använde fönsterluckor eftersom det var ett "främmande inslag" i miljön.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 094
Senast: verser
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 878
Senast: BernT
·
Hemmet Så småningom hoppas jag på att kunna flytta hem och bygga mig ett litet hus. Tyvärr har jag tummen mitt i hand …. Huset måste med andra...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: ufot
·
Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
3 399
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp