Vilka Dyonchaps ska jag välja?

SofiaOfSweden

Trådstartare
Är på jakt efter ett par nya chaps då de jag har nu är helt värdelösa. Dock vet jag inte riktigt vilken färg jag ska ha, hästen jag rider är fux med mycket rött och guldpigment samt en tabaccofärgad sadel (Prestige-färgen). Frågan är då om jag ska satsa på ett par bruna (som jag dock antar att man inte får tävla med?), eller de nya som är tvåfärgade med en triangel upptill. De jag har nu är svarta och de fungerar också, ser mer stilrent ut men å andra sidan så matchar de kanske inte de övriga färgerna så bra?

Ett extremt i-landsproblem jag vet, men ack så viktigt! :D

Sv: Vilka Dyonchaps ska jag välja?

De tvåfärgade är ju fuula :p
Jag tkr de vanliga är snyggare, mer stilrena. Klart du får tävla i bruna chaps.

Jag tycker också dom nya är ruskigt fula. Dom har ju försökt sig på en nyare "modernare" design men det har bara blivit helt fel.

Jag har dom svarta och älskade dom, det ser stilrent och snyggt ut. Seriöst liksom, haha. Dom bruna är snygga dom med, men som sagt, jag hade valt svarta (vilket jag har gjort, och kommer göra nästa gång igen när dessa går sönder)

Ja, det lutar åt svarta igen tror jag. Bara det att jag tycker att det ser snyggare ut med bruna till en fuxhäst med tabaccosadel! Å andra sidan så ser det som sagt mer stilrent ut med svarta...

Ett litet sidospår, någon som vet något om Ariats chaps?

Jag provade Ariats chaps när jag skulle köpa nya, men jag tyckte inte alls om dom. Tycker heller inte om när jag har sett dom på andra. Dyon chapsen är mycket mer formsydda (ser det ut som i alla fall) så dom sitter snyggare. Det ser nättare ut liksom. Ariatchapsen ser väldigt stela och "raka" ut, och formar sig inte lika snyggt.

Men som sagt, det är ju bara vad jag tycker det ser ut som, har ingen aning hur det skiljer sig på hur dom är sydda.

Liknande trådar

K
Utrustning Jag är på jakt efter ett par ridstövlar i typ 3000-kronorsklassen (jag dör ju inte om jag hittar ett par billigare direkt, hehe). Jag...
Svar
7
· Visningar
3 076
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag ska köpa en ny förbygel till hästen. Den gamla har tjänat ut sin roll och förtjänar vila. ;) Jag har bestämt mig för att köpa den...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: alice
·
Utrustning Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på...
Svar
5
· Visningar
1 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka