Vilka bett får man tävla på?

H

Hästbiten

Får man tävla dressyr på något slags gummibett? Som jag har fattat det får man bara tävla dressyr på två eller tredelade bett i "metall". Får man ha bettskivor?
Jag har en häst med tandproblem och rider honom på hackamore, men det får man ju inte tävla på så nu försöker jag hitta nått bett man får tävla på.

Skulle bli glad om någon kunde skriva vilka bett man får tävla på i dressyr (lätta klasser).

Sv: Vilka bett får man tävla på?

Gå in på forumet "Tävla Dressyr" och sök på godkända bett eller nåt liknande så komemr det upp flera trådar som handlar om vilka bett man får ha på tävling. :idea:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 624
Senast: villhöver
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka