Vilande häst - förslag på övningar

Wilfa

Trådstartare
Min unghäst, 3 år, ska pga en skada vila under hela vintern. Han får gå i vanlig hage och leka med sina kompisar dagtid, står inne i box på nätterna. Jag får promenera med honom ca 15 min per dag eller tömköra i skritt. Nu undrar jag vad ni hade hittat på för roliga övningar att göra ute i naturen eller på ridbanan för att stimulera honom, det är en mycket arbetsglad häst som inte trivs när han inte får anstränga sin hjärna. Tacksam för alla tips som kan variera vår vinter :banana:

Sv: Vilande häst - förslag på övningar

Lägg ut labyrinter av bommar att gå igenom och backa igenom ?
Får han gå över bommar ?
Isf - lägg ut ett "plockepin" av bommar eller pinnar/grenar som
h*n får gå igenom... klurigt och h*n måste tänka efter var hovarna ska sättas ..

Lägg upp en sån klurig bana där du övar in halter och svängar och allt möjligt, så finslipar ni kommandon och sånt på samma gång.

Ställ ut konor, och gå slalom, bestäm särskilda ställen där det ska göras halt, ryggas 3 steg osv.
Om han inte kan ryggning - lär honom det? :idea:

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 722
Senast: mackan
·
Hästhantering För ca 3 månader sedan köpte jag ett 7-årig lipizzanersto. Hon har haft 2 föl, inte så mycket riden, men tydligen tricktränad i tidig...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Wildhearts
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 403
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar