- Svar: 16
- Visningar: 2 534
Ulrika Fåhraeus anar att hon i sin krönika kanske trampar i ett getingbo av åsikter. Men, för hästarnas skull gör hon det – lyfter hälsoriskerna med allt för feta sommarhästar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla som misstar överhull för musklerVem skulle protestera undrar jag![]()
Skulle säga att det är lika på den högre nivån också.Alla som misstar överhull för muskler
Vilket är många. Främst inom dressyrvärlden på hobbynivå![]()
Instämmer! Mina hästar hade sett ut som badbollar om de fått gå och bara äta hela sommaren! Här har vi både restriktioner på hur mycket de får beta och ser till att motionera ordentligt!Håller med krönikören. Det är roligare med häst på sommaren. Min går hela sommaren och får vila december-februari.
Fast om man bara lyckas ha sin häst ”som hästar ska ha” på sommaren är man ju helfel ute.Det roligaste är att de flesta håller med men trots det är fetma hos häst ett faktum. Jag vet hittills INGEN som protesterat när någon sagt eller tyckt att hästar i allmänhet är för feta. De ser bara inte sina egna hästars övervikt.
Jag kämpar året om, har inte bete till hästarna och få ständigt höra att det just är så jobbigt och "hästar måste få vara hästar".
JAG VET att det är jobbigt! Man känner sig taskig när hagarna inte har gräs och hästarna alltid äter hö.
Men jag brukar kontra med att visst kan du tycka att "hästar måste få vara hästar" men de lär ju inte få vara det så himla länge.
När mina är i rätt hull (fjordhästar) så tycker folk de ser tunna och kantiga ut och ställa ut dem kan jag inte göra i rätt hull. Folk är helt enkelt inte vana.
Fast om man bara lyckas ha sin häst ”som hästar ska ha” på sommaren är man ju helfel ute.
Jag tror snarare att @Hippocampus menar att hästar måste få vara hästar året om och inte bara på sommaren. Om hästen bara får vara häst under sommaren är man fel ute.Va? Jag förstår inte vad du menar, alltså meningsbyggnaden.
Du menar nog meningen ”hästar ska få vara hästar” som du tänker på? Tänker att det är viktigt att citera mig rätt.
Det de menar är att de ska få beta hela dygnet, bli feta.
Exakt!Jag tror snarare att @Hippocampus menar att hästar måste få vara hästar året om och inte bara på sommaren. Om hästen bara får vara häst under sommaren är man fel ute.
Jag tror snarare att @Hippocampus menar att hästar måste få vara hästar året om och inte bara på sommaren. Om hästen bara får vara häst under sommaren är man fel ute.
Vad innebär det då?
Ni måste ju tänka på hur de menar, inte hur ni menar.
Vilka är de?Vad innebär det då?
Ni måste ju tänka på hur de menar, inte hur ni menar.
Vilka är de?
Jag är en av de som håller med, ändå är min häst fet...Det roligaste är att de flesta håller med men trots det är fetma hos häst ett faktum. Jag vet hittills INGEN som protesterat när någon sagt eller tyckt att hästar i allmänhet är för feta. De ser bara inte sina egna hästars övervikt.
Tycker det var underbart så som medishästarna hade det, de hade "vinterbete" istället med ett par månaders ledigt i jättestor hage. Såg ut som små björnar med jättetjock päls och åt hö. Så slapp de att alla ridstigar var isiga och bara gå i ridhus medDet roligaste är att de flesta håller med men trots det är fetma hos häst ett faktum. Jag vet hittills INGEN som protesterat när någon sagt eller tyckt att hästar i allmänhet är för feta. De ser bara inte sina egna hästars övervikt.
Jag kämpar året om, har inte bete till hästarna och få ständigt höra att det just är så jobbigt och "hästar måste få vara hästar".
JAG VET att det är jobbigt! Man känner sig taskig när hagarna inte har gräs och hästarna alltid äter hö.
Men jag brukar kontra med att visst kan du tycka att "hästar måste få vara hästar" men de lär ju inte få vara det så himla länge.
När mina är i rätt hull (fjordhästar) så tycker folk de ser tunna och kantiga ut och ställa ut dem kan jag inte göra i rätt hull. Folk är helt enkelt inte vana.