Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du någon bild på hur du gjorde den? Skulle vilja prova men är inte sugen på att köpa den färdiga varianten innan jag vet hur hästen reagerar!Provade att tömköra Burb med en bred elastisk täckesgjord om rumpan igår. Måste säga att jag är förvånad av effekten! Hon är inte typen som accepterar allt och definitivt inte om det sätts för mycket press. Hon var så avspänd, petade in bakbenen och sökte sig faktiskt bättre än vanligt framåt neråt. Galoppen blev ffa mycket bärigare och lugnare och jag behövde inte balansera upp henne så mycket med tömmen. Jag som har varit MYCKET skeptisk till vad ett gummiband runt rumpan kan åstadkomma får nog allt krypa till korset haha .
Jag är också nyfiken.Har du någon bild på hur du gjorde den? Skulle vilja prova men är inte sugen på att köpa den färdiga varianten innan jag vet hur hästen reagerar!
Har du någon bild på hur du gjorde den? Skulle vilja prova men är inte sugen på att köpa den färdiga varianten innan jag vet hur hästen reagerar!
Ja, till så korta promenader kanske det kan funka med så tung vikt.Har även köpt 0.5 kg ankelvikter idag. Får se om jag ens vågar använda dom . Men tänkte nog testa på handpromenad typ intervall med två-tre minuter i taget x3, kanske två dagar i i veckan.
@ameo Hur vet man vad som är rätt vikt då? Och hur visste hon hur vikterna skulle placeras? Dvs du sa: Min häst är starkare i vänster sida..bla bla bla eller?
Tips vid tömkörning på volt är att låta ytter tömmen gå bakom rumpan på hästen, fick lära mig det som bot på häst som snurrade men är väldigt effektivt för att aktivera rumpan. (Kan tillägga att jag bara tömkör i grimma så blir inget ryck i munnen )Provade att tömköra Burb med en bred elastisk täckesgjord om rumpan igår. Måste säga att jag är förvånad av effekten! Hon är inte typen som accepterar allt och definitivt inte om det sätts för mycket press. Hon var så avspänd, petade in bakbenen och sökte sig faktiskt bättre än vanligt framåt neråt. Galoppen blev ffa mycket bärigare och lugnare och jag behövde inte balansera upp henne så mycket med tömmen. Jag som har varit MYCKET skeptisk till vad ett gummiband runt rumpan kan åstadkomma får nog allt krypa till korset haha .
Precis så tänker jag också. Ska nog fixa som du i kväll när jag tömkör. Är inte orolig att han ska släppa magen, den är han duktig på att dra upp magen ändå.@Buck Jag gillar inte att ha töm runt rumpan eftersom jag vill ha en direktare kontakt med munnen på ytter .
Ja Har man bett så blir det lite ryckigt, jag tycker dock att det formar ytter sidan bättre och ger bättre stöd än att ha bara genom de höga ringarna, får ihop hela hästen på annat sätt.@Buck Jag gillar inte att ha töm runt rumpan eftersom jag vill ha en direktare kontakt med munnen på ytter .
Det finns en sån video på svenska ÅFs sida o ska jag vara ärlig tycker jag inte det är stor skillnad på just den hästen.Skulle vara oerhört intressant om någon av er som använder equiband (eller motsvarande hemmakonstruktion) hade lust att filma lite med och utan så man kan se skillnaden. Min egen är inte igång så jag kan inte prova själv.
Kan du lägga upp bilder? Gärna berätta också var du köpte spännena?Jag sydde egna equiband, köpte den bredaste resår jag hittade, köpte såna plastspännen till o sydde fast allt på ett gammalt schabrak som jag kan ha under tömkörningsgjorden. Blev totalt ca 400kr