Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitrazapin har jag ätit i 25 år. Så den kan det inte vara. Började gå upp i vikt 2012Mirtazapin kan ge viktuppgång.
Jag har ätit, genom åren, venlafaxin, atarax, zyprexa, quetiapin, nozinan, melatonin, stesolid, buspiron, mirtazapin och några fler jag inte minns. Efter att jag börjat äta melatonin så står det en journalanteckning om att jag gått upp i vikt men jag tror min viktuppgång beror på en kombination av läkemedel och inaktivitet.
Ok men du tar quetiapin också? Tror den också kan ge viktuppgång. Länge sen jag hade den så minns inte vad det stod i fass.Mitrazapin har jag ätit i 25 år. Så den kan det inte vara. Började gå upp i vikt 2012
Ja. Sedan 2013 tror jag.Ok men du tar quetiapin också? Tror den också kan ge viktuppgång. Länge sen jag hade den så minns inte vad det stod i fass.
Kan även vara så att mirtazapinet i kombination med dina andra mediciner ger viktuppgång även om den inte gjort det förut. Dessutom kan hormonerna i kroppen förändras med åren och ge viktuppgång.
Mitrazapin har jag ätit i 25 år. Så den kan det inte vara. Började gå upp i vikt 2012
Det finns ganska många mediciner som man kan öka i vikt av (av olika anledningar, fyller vatten kroppen/ökad hunger/mm). Gjorde du någon förändring just 2012, eftersom det var då du började gå upp i vikt?Mitrazapin har jag ätit i 25 år. Så den kan det inte vara. Började gå upp i vikt 2012
Tar du allt det där samtidigt?Levaxin Simvastatin Emegasan Dimetikon Fluoextin Mitrazapin Quintiapine Atarax Theralen Arcoxia Alvedon Omeprazol Tradolan Steroider mm
Nu kan jag inte svara för @Soffan74 och hens specifika ordination, men är inte omöjligt att man kan göra det, utan faktiskt fullt möjligt.Tar du allt det där samtidigt?
Alltså det låter som i Grekland. Där får man cocktails vid minsta åkomma - helst bestående av varann motverkande preparat.Nu kan jag inte svara för @Soffan74 och hens specifika ordination, men är inte omöjligt att man kan göra det, utan faktiskt fullt möjligt.
Du skulle se min medicinlista!
Dosett är ett måste.
Nu kan jag inte svara för @Soffan74 och hens specifika ordination, men är inte omöjligt att man kan göra det, utan faktiskt fullt möjligt.
Du skulle se min medicinlista!
Dosett är ett måste.
Ja, men det finns ju ofta en anledning...... Inget man gör frivilligt direkt.Men det är ju hysteriskt mycket olika och dessutom starka prylar.
Jag blir ofta chockad på buke över hur många som verkar käka stesolid och tradolan mm som smågodis.
Ja, men det finns ju ofta en anledning...... Inget man gör frivilligt direkt.
Men t ex Atarax och Theralen som @Soffan74 tar - är inte båda antihistaminer (och rogivande mm)?Ja, men det finns ju ofta en anledning...... Inget man gör frivilligt direkt.
Ska tillägga att jag själv tar bara stesolid och sånt vid enstaka tillfällen.
Ja. Minst 20 iaf.Jag är tveksam till att Mirtazapin har funnits på marknaden i 25 års tid.
Men håller med om att viktuppgång är en vanlig biverkan.
Sedan har du ju en förfärlig cocktail i största allmänhet, där kombinationen Fluoxetin och Tramadol har potential att bli riktigt farlig och definitivt bör undvikas.
Misstänker, utifrån blandningen, att någon psykiater är inblandad och rekommenderar att du diskuterar uttrappning av smärtstillande läkemedel (och kanske du kan slippa omeprazol om du blir av med arcoxia) och ändring av övrig medicinering för att undvika så kallade interaktioner.
Åt bara Mitrazapin då innan 2012. Och Ipren vb.Det finns ganska många mediciner som man kan öka i vikt av (av olika anledningar, fyller vatten kroppen/ökad hunger/mm). Gjorde du någon förändring just 2012, eftersom det var då du började gå upp i vikt?
Det kan även bero på om du slutade med en viss medicin då eller något annat.
För min del så handlade viktuppgången av att jag blev diagnosticerad celiaki och därmed slutade äta gluten, laktos och mjölksocker. Efter ett tag så startade kroppen återhämtningen och reparationen av tarmen och då kunde helt plötsligt kroppen ta upp alla näringsämnen igen = viktuppgång.