Vikt på 3-månaders kattunge....

pippilotta

Trådstartare
....Ja, vad är normal vikt för en vanlig huskatt på 3 månader?
Whizkey väger ca 1.800 gr, är det lite eller mycket?

Sv: Vikt på 3-månaders kattunge....

Jag har dålig koll på "huskattsvikter" men jag tycker det låter som en rejäl unge! :D
Min Devonbäbis på dryga 18 veckor väger 1250 g, han är underviktig. (Men vi jobbar på det ;) )

Det är väl en ganska normal vikt tycker jag. En huskatt kan ju se ut lite hursomhelst. :) Min ragdollhona vägde nästan 2 kg vid 12 veckors ålder och stor är hon fortfarande. :D

/Erica

Senast ändrad:

Det går nog inte att säga eftersom huskatter kan variera mycket i storlek. 1,8 kg är dock helt OK vikt.

Devon-bebisarna i min senaste kull vägde 2,2-2,7 kg vid 16 veckors ålder. :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
838
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 882
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Vi ska flytta ut på landet och har en innekatt (exotic) som jag funderar på ska börja få gå ut dagtid då vi bor lång ifrån en väg och...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka