Vikt C-ponny

Remix

Trådstartare
Någon som har en aning om vad ponnyn på bild kan väga?
Han är ca 139 cm.
31585046.jpg

31699130.jpg

32023830.jpg

Sv: Vikt C-ponny

Ja du, svårt att svara på men. Min gissning är ungefär 320-330 kg, han är mer lätt byggd än min islänning på ungefär 416 kg och något större 141 cm.

Enligt hippocampus med ungefärliga mått skulle han väga ca 360 kg men jag börjar fundera då min kompis ponny på 146 (ser ut som en storhäst i ponnyformat) väger 460 kg på våg o är 7 cm högre :eek:

Jag gissar på samma som boj.
Ponnyn är lika hög som min egen men tunnare. Jag har kommit fram till att hon väger ca 360 (ej mätt på våg).

Jag skulle tippa på runt 320 kg. Min lilla donna väger runt 347 och tillhör den lite knubbigare skaran....:angel:

Men på sista bilden är han ju jätteknubbig :o Han väger inte mer än 400 alltså?

Hästar väger mer än man tror ..... När hästar vars vikt jag har uppskattat med viktmåttband har vägts på våg har de vägt ca 50 kg mer än vad måttbandet så ... Jag skulle säga ca 400 kg.

Jag tror inte att han väger 400 kg. Min ponny har vägt 460 på våg. Hon såg definitivt inte ut som den hästen.

Hästar väger mer än man tror ..... När hästar vars vikt jag har uppskattat med viktmåttband har vägts på våg har de vägt ca 50 kg mer än vad måttbandet så ... Jag skulle säga ca 400 kg.

416 kg häst, vägd på våg, 141 i mankhöjd

2009-09-24008.jpg

Här väger han 431 kg, till synes mycket fet och mindre muskler.

63ca922f.jpg

Senast ändrad:

Ja du, svårt att svara på men. Min gissning är ungefär 320-330 kg, han är mer lätt byggd än min islänning på ungefär 416 kg och något större 141 cm.
Det där är jag ganska säker på är i underkant, med tanke på att ponnyn (101 cm hög) på fotot nedan är vägd till 280 kg bara någon vecka efter fototillfället.
cassisprem2009.jpg

Det där är jag ganska säker på är i underkant, med tanke på att ponnyn (101 cm hög) på fotot nedan är vägd till 280 kg bara någon vecka efter fototillfället.
cassisprem2009.jpg

Vilket är i underkant? Att vår häst vägde 416 på våg?

Kan vara så, men du har en ädlare ras på bilden till skillnad mot en shettis som precis som islandshästen har en betydligt kraftigare benstomme och det väger. Vi hade i stallet en islänning som var något mindre mankhöjdsmässigt, ca 136 cm och av den mycket ädlare typen och han vägde 297 kg.

Jag skulle tro att han landar någonstans mellan 360-400kg.
Vår lilla C ponnysto väger på våg 320kg medan den smäckra D ponnyn väger 390kg och mitt maxade D ponny sto väger 510kg.

Vår förra welshponny av cobtyp hingst på 135 cm vägde 400kg.....han var egentligen inte så krallig.
Här med min då 11 åriga dotter på ryggen.
gribbe1_stor.jpg

Kan vara så, men du har en ädlare ras på bilden till skillnad mot en shettis som precis som islandshästen har en betydligt kraftigare benstomme och det väger. Vi hade i stallet en islänning som var något mindre mankhöjdsmässigt, ca 136 cm och av den mycket ädlare typen och han vägde 297 kg.

fast han är 75% islänning och resten new forest. :p

Min islänning ca 134 hög väger ca 350kg hittar ingen bra bild på honom just nu men kan ta det ikväll.
Han är varken tjock eller smal men skulle behöva lite mera muskler...

Jag tror att din väger ungefär lika mkt.. +/- några kilon

"min" d-ponny på 144,1 väger 450 kg. Han är ganska grov och muskulös. Storhästen på ca 160 vägde 450 i sommras (på våg båda 2). Får försöka komma iväg och väga honom på våg. Tänkte om man kan köra 2 ponnysar en transport som har lastvikten på 800..?

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
581
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
589
Senast: Johannna1
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 129
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Blöt utebox!