Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästar väger mer än man tror ..... När hästar vars vikt jag har uppskattat med viktmåttband har vägts på våg har de vägt ca 50 kg mer än vad måttbandet så ... Jag skulle säga ca 400 kg.
Det där är jag ganska säker på är i underkant, med tanke på att ponnyn (101 cm hög) på fotot nedan är vägd till 280 kg bara någon vecka efter fototillfället.Ja du, svårt att svara på men. Min gissning är ungefär 320-330 kg, han är mer lätt byggd än min islänning på ungefär 416 kg och något större 141 cm.
Det där är jag ganska säker på är i underkant, med tanke på att ponnyn (101 cm hög) på fotot nedan är vägd till 280 kg bara någon vecka efter fototillfället.
Vilket är i underkant? Att vår häst vägde 416 på våg?
Kan vara så, men du har en ädlare ras på bilden till skillnad mot en shettis som precis som islandshästen har en betydligt kraftigare benstomme och det väger. Vi hade i stallet en islänning som var något mindre mankhöjdsmässigt, ca 136 cm och av den mycket ädlare typen och han vägde 297 kg.