Videokamera

MittNyaJag

Trådstartare
I tider av systemkameror tänkte jag bryta trenden lite och fråga huruvida bukarna har någon erfarenhet av videokameror?
Stillbilder i all ära men kommande bebis första steg känns som en sak man kanske vill ha förevigade med rörlig bild. :)
Till jul kommer jag nog inte ha råd att köpa någon men sambon fyller år i slutet på januari och förhoppningsvis finns en något större budget där i krokarna.

Hur mycket kan man tänkas behöva lägga för att få en "OK" videokamera?
Vad ska man välja för någonting? En som spelar in på "mini-videoband" eller dvd-skiva, minneskort eller hårddisk kanske?
Några märken som "är" bättre än andra?
Någon kamera ni verkligen vill avråda ifrån?

Behöver inte på något sätt vara en "värstingkamera" men vad skiljer de dyra från de billiga? Bortsett från ungen kan jag tänka mig att det blir en del hästar som fastnar på bild, clinics osv. Ett och annat dragracingheat och andra "standardminnen".
Kan man "komma undan" med en budget på säg 2000 kronor? Ju mindre pengar som behövs läggas ut desto bättre men samtidigt lägger jag hellre några kronor extra om så behövs för att få en accepterbar kamera.
 
Sv: Videokamera

Jag tror du måste lägga mr pengar än 2000 kr annars ka du likaväl köpa en digitalkamera med inbyggd filmfunktion, så resonerade sambon då han funderade.... istället för lägga 5papp eller mer på en videokamera köpte han en smidig digitalkamera som faktiskt filmar riktigt bra.
 
Sv: Videokamera

Min Sony Handycam är skitbra. Eller tillräckligt bra för mig i alla fall! Den kostade nog typ 3-4000 för två år sen men jag har verkligen använt den mycket för den är lätt att ha med och lätt att leka med!
 
Sv: Videokamera

Men nu har jag ju redan en bra digitalkamera så det känns inte riktigt som ett alternativ. :)
Om man går upp ett snäpp, säg 3000-3500?

Kollade på onoff och det finns ju en hel del kameror i den prisklassen..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: Lii
·
Fritid Nu har jag bestämt mig för att när jag sålt av en hel del saker som jag inte använder så ska jag investera i en bra kamera! Jag har just...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Flixon
·
IT & mobiler Jag är ute efter att köpa en ny videokamera, och ville kolla lite om det finns någon här på Buke som kan ge lite tips och egenupplevda...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: hajo79
·
IT & mobiler Finns det vettiga videokameror för max 3.000:-? Fick den summan i 30 års present av familjen & släkten igår när jag fyllde år, bad om...
Svar
10
· Visningar
1 306
Senast: hajo79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp