Video på hemsida

puppan2

Trådstartare
Jag har några videosnuttar i .avi format som fungerar lokalt på min dator. Jag kan klicka på dem och realplayer startas och visar filmen. Fungerar även i windowsmediaplayer. Jag har ftp:at över filmerna till min hemsida på passagen. Jag kan se att de ligger där och jag kan klicka på dem från ftp programmet och öppna dem så att filmen kan ses. Men när jag försöker klicka på dem direkt från hemsidan, eller om jag öppnar dem innifrån realplayer eller wmplayer så säger de att filerna inte finns. Suck. Det är väl konstigt att jag kan starta dem från ett ftp pgm men ej genom att öppna dem direkt från applikationen (t.ex realplayer). Jag blir gaaaaaaaaalen :confused: . Kan någon hjälpa????
Här är länken till hemsidan: hem.passagen.se/marina/dagobert
 
Sv: Video på hemsida

Ingen aning om vad felet kan vara, men det kanske är så att Passagen inte tillåter att man har filmer på sidan? Det funkade inte på en sida jag gjorde heller. Så ladda upp filmerna nånannanstans istället.
 
Sv: Video på hemsida

Jo det skulle ju kunna vara så. Men varför fungerar det att köra filmerna från passagens servrar om jag klickar på dem via ftp-programmet??? :confused:
Har du tips på någon annan bra leverantör av gratis hemsidor där detta skulle kunna fungera????
 

Liknande trådar

IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: meodeo
·
C
IT & mobiler Har lite funderingar på att lägga ut en eller flera videosnuttar på vår hemsida. Så, jag undrar: 1. Vilket format bör vi ha dem i? 2...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: skimmer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp