video Ipod

Angua

Trådstartare
fick jag i julklapp.. 30 GB och det var :love: vid första ögonkasten.. MEEEEN, poddens skärm gick rätt omgången sönder och nu har vi fått ett par olika förklaringar av o*o** som sålde den, dels att det är ett jättevanligt problem och man måste faktiskt ha en särskild väska till (sa de inte när de sålde den...) och han sa åt oss att ta det med apple och konsumentverket och nästa gång, när vi var där för att få kostnadsförslag för rep, att oj, har aldrig sett en sån med spräckt skärm.
Det enda de var ense om var att de absolut inte går på garantin. :crazy:

Någon mer här som har en video Ipod? Haft någr aproblem med skärmen?
Jag ska jaga rätt på någon ansvarig på butiken där vi köpte den för en närmare förklaring, men lite förbannad blir man..
 
Sv: video Ipod

Har också en iPod video med 30 GB, min skärm är hel :D Har inte ens tagit bort skyddsplasten än, och har bara haft den i skyddet som man fick med. Funkar perfa. ^^
 
Sv: video Ipod

vad har du sagt till dem?
eller rättaresagt vilken förklarign till att den gick sönder?
är den försäkrad hos dem?
antagligen kommer de att säga klämskada eller liknande är det dyrt att reparera så kolla med hemförsäkringen den kan täcka mot en mindra självrisk ring dem och kolla :D
 
Sv: video Ipod

Ta kontakt med konsumentvägledningsombudet (heter det så?) i din kommun så fort som möjligt. Där kan du få tips om vem som ska stå för vad.
 
Sv: video Ipod

jag hade också skyddet som följer med men enl den förste killen på stället vi köpte den duger inte det utan man måste ha ett hårt fodral eftersom displayen är så känslig enl honom..
 
Sv: video Ipod

Vi sa som det var, jag hade den på tåget hem, stängde av, och när jag slog på nästa gång var den trasig. Inte försäkrad hos dem nej.. Då hade det gått på försäkringen.
Har kollat runt, inte kunnat hitta något någonstans om att de skulle ha så känsliga skärmar. Ingenstans rekommenderas hårt fodral till dem heller. Fruktansvärt irriterande!
 
Sv: video Ipod

Men kan du inte skicka in den till dom som tillverkar iPoden (apple antar jag ) med kvittot och garantin och se vad som händer?
 
Sv: video Ipod

Vad jag förstått så är det inte tillverkarens sak att byta ut den trasiga varan utan återförsäljaren. Kontakta därför kommunen först och främst så du inte gör ngt dumt där de kommer skylla på varandra.
 
Sv: video Ipod

Men om man köpt den från apple.se då, vad ska man göra då om den går sönder? ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp