Vidare kopparjärn?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dundret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 854
D

Dundret

Om hästen breddar sig så det vidaste kopparjärnet i Wintec 500 Dressyr CAIR blir för smalt, passar de ännu vidare kopparjärnen som man är till Wintec wide sadeln som då? (Det kopparjärnet som kommer efter det vita till Wintec Wide?
Eller det blir helt fel i Wintec Dressyr?

Sv: Vidare kopparjärn?

Ja du kan antagligen få dit ett större koppjärn, men frågan är hur sadeln passar i längsled. Redan med det vita järnet är ju sadeln väldigt böjd. Är det inte bättre att satsa på en Wintec Wide då?

/Agnetha

Tänk på att bossorna inte ändrar sig baktill när du ändrar vidden fram. Om hästen är för bred framtill så är den förmodligen för bred baktill också. Kolla det innan du bestämmer dig!

Har för mig att jag läst info från Wintec att Wide-järnen endast kan användas till Wide-sadeln (särskild serie med lila järn i olika nyanser).

Min häst har väldigt böjd rygg, så den passar perfekt med det vita. (har prövat ut den med sadelutprovare)

japp, men sadeln passar än. Undra bara ifall ett vidare skulle passa från Wide OM hästen breddar sig mer nu under betet.
Men tror nog om han breddar sig ur den under betet, så rider jag hellre barbacka.. Finns inget mysigare än att rida barbacka på en fet häst :D

Jag har för mig att jag har läst i trådar att det går att sätta i mindre koppjärn i Wintec Wide, men inte sätta i Wintec Wide koppjärnen i deras övriga sadlar.

Hur kan det vara så? Eller ja.. Wintec dressyr är väl inte gjord att kunna ha vidare än det vita helt enkelt..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka