vid avlivning

_jeanette

Trådstartare
måste en veterinär döma ut en häst för att man ska kunna ta beslutet eller kan jag bestämma om jag tycker hästen har gjort sitt efter allt man testat o gjort enligt vet?!

Sv: vid avlivning

Du kan avliva din häst när du vill.
OM du vill ha din häst utdömd, dvs få ut pengar från ditt försäkringsbolag så måste en veterinär döma ut hästen.

Tror att du kan avliva den om du vill, men ska du ha ut livförsäkringen måste den bli utdömd av en vet.

SJÄLVKLART får man avliva sin häst utan att be om tillstånd från någon.

Det är när man vill ha ut pengarna från livförsäkringen som en veterinär måste döma ut och sedan måste försäkringsbolaget godkänna utdömningen.

Men du kan alltid avliva din häst ändå.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 288
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka