Victoria Stilwell

Sv: Victoria Stilwell

Ja, just "men gud+smirkande smiley", STORA bokstäver, många utropstecken och en kommentar om att du "alltid är sur" uppfattar iaf jag som att du är väldigt upprörd.

Stillwells metoder är mycket mera humana och etiska jämfört med CM. Att avleda ex. en understimulerad hund genom köttbullar är klart att föredra än att hota/sparka den, under premisserna att hunden ska i framtiden aktiveras och promeneras efter dess behov. En hund får inte ont av en köttbulle, kvävs inte av en köttbulle och alfarullas inte av en köttbulle. Så jovisst är köttbullekastarna ett bra alternativ mot dem som går över gränsen, no contest!

:bow:

Jag ser hellre att vardagshundägare tar åt sig av VS metoder än CM's metoder.

*kl*

Var kan man kolla på programmet? På datorn eller tv? :) Om på datorn, var i så fall?

*kl*

Var kan man kolla på programmet? På datorn eller tv? :) Om på datorn, var i så fall?

It's Me Or The Dog går på Tv3 måndag-fredag kl 14:00-15:00 (jag har satt det på automatisk inspelning på min underbara Viasat box hehe) och tycks vara svår att få tag på via datorn. Går i alla fall inte att ladda ner hela serien men Tv3 Play kanske har vissa avsnitt att se på? Annars kanske man kan gå in på Animal Planet's hemsida (det är Animal Planet som är ansvarig för "It's Me Or The Dog US" - vet ej vilken kanal som är ansvarig för UK versionen.) :)

Jag tycker att det är alldeles utmärkt hundträning för TV. Det må vara en del mutande och lockande, men ibland behöver det inte vara mer avancerat än så. För den som saknar känsla för timing och har svårt att läsa sin hund är det nog det bästa sättet. Hon poängterar dessutom att hundarna måste bli stimulerade, både i kropp och själ!

Ungefär så här tänker jag också...

Usch, tänker på helgens kurs där 2 unghundar tydligt visade att de hade noll förtroende för sina ägare, som svarade med att lägga ännu mer press på dem. En av dem beklagade sig att han inte kunde gå på utställning eftersom han inte kunde "sätta åt" hunden där (dvs banka skiten ur den med ridspö tex), så hunden betedde sig som en apa... Frågade om han funderat på att använda positiv förstärkning istället, men det hade han ju inte. En klicker kanske hade gjort underverk:crazy:

Du satte verkligen ord på mina tankar i dina inlägg. Visst, mindre problem med "vanliga" hundar kan lösas med hennes metoder, och visst har hon en del bra att säga.

Samma sak gäller CM. Jag gillar en hel del av hans tankar, men det betyder inte att jag måste göra allt han säger.

Sen så är ju VS så otroligt jobbig att höra på! Det roligaste är när hundägarna får träning i att säga appapp eller piupiupiu på rätt sätt. En riktig komedi!:D

Jag mutar inte min hund med godis, och tänker inte muta mina framtida barn heller. Dock är jag inte hårdhänt, men min hund ska lyssna på mig utan att jag behöver slå den eller använda elhalsband, göra löjliga ljud eller vifta med godis.:crazy:

Jag tycker att det är lustigt hur folk tänker att de borde "hitta nån som gör exakt så som jag vill". Det blir svårt. Kan man inte använda sunt bondförnuft och plocka åt sig det som verkar vettigt, och plocka bort det som sedan inte funkar för just mig och min hund?

Senast ändrad:

När och var går det? SVT?

Snurriga jag, programserien heter "Gå fint i koppel", en finsk programserie med en Tommy Wirén som tränare. Sänds på svt 2:an torsdagar kl 20:50. Programmet är bara 10 minuter, vilket kan förklara varför jag alltid lyckas missa. Ska kolla om den finns på play

Senast ändrad:

Jag gillar VS riktigt mycket faktiskt. Tycker hon har en bra grund och är konsekvent. Har sett många program! :) I början var jag inget fan direkt.. Men plötsligt en dag var jag fast. Det är ju inte så att man härmar precis allt hon gör, utan inspireras och lär sig mycket!

Jag gillar VS riktigt mycket faktiskt. Tycker hon har en bra grund och är konsekvent. Har sett många program! :) I början var jag inget fan direkt.. Men plötsligt en dag var jag fast. Det är ju inte så att man härmar precis allt hon gör, utan inspireras och lär sig mycket!

Det är precis så som man ska tänka när man läser om/ser olika tränare och hundmänniskor handskas med hundar. De kan göra vissa saker som man absolut inte själv skulle göra, även om själva grundidén är bra.

Precis! Jag brukade titta pa Cecar och Viktoria Stillwell hela tiden... tillsammans med tva till program med hundtranare som gar har i USA, nar jag forst fick hem min tjej. Jag lar mig mer utav att titta pa ALLA olika metoder, for da far jag hela tiden nya ideer och intryck bade pa sadant jag gillar och sadant jag inte gillar och kan lattare hitta nagot som passar just oss som individer.:laugh:

Visst - så är det väl alltid, med all information. Och ju mer du lär dig desto bättre sållningmekanism utevcklar du. Detsamma gäller ju specifika övningar som kan anpassas, och göras om, för att passa det syfte jag har just med denna hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 185
Senast: paradiset
·
Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 749
Senast: BIMM
·
Q
Övr. Hund Underliga \"hundmänniskor\" Har ni sökt hjälp av någon hundkunnig människa, tränare, instuktör, som inte alls haft samma uppfattning av...
Svar
13
· Visningar
1 988
Senast: Qvip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna