vicken sorts inflammation?

Haffe

Trådstartare
Mailer med en från Tyskland vedrörane hennes häst, den skall säljas och jag er en möjlig köpare.

Den er nu skadad, men kan settas i gång igen i fenruar/ mars. Men vi harlite kommunikations problem.Hästen har en fesselträgerentzündung på venster fram. På freetranslation.com oversetter de slik til engelsk: fetter carrier inflammation......
När jag forsöker oversetta till norskt får man inget treff, men fetter betyr visst "fotlänk".

Kan det vara så enkelt som kodledsinflammation?

HVA?????:idea:

Sv: vicken sorts inflammation?

Fråga efter diagnosen på latin eller engelska. För viktig fråga för att gissa sig till svaret.

Hej!

Jag kan bara bidra med att på tyska betyder Fessel = kota, Fesselgelenk = kotben och Fesselkopf = kotben.
Entzündung betyder inflammation.

Fesselträger är gaffelbandet efter vad jag kan förstå, tyvärr får jag inte tag på min man som pratar tyska flytande. Men gå in på denna sida och längst ner finns en bild (tyvärr fungerar inte Photobucket så jag kan inte lägga in den här nu). Nummer 5 och 9 är Fesselträger.

http://www.friesengestuet-alt-wittenbergen.de/friesen/Pferdekoerper/Sehnen.html

Någon annan som vet något?

Mvh / Fia

TACK! TACK!

Då verkar det vara en griffelbandsinflammation då. Kan jo stemma med tiden den måste stå också...

Griffelband finns inget som heter. Gaffelband - griffelben. Två olika saker. Ursäkta men avser du att köpa en skadad häst när du inte är säker på vad den har för skada? Rätt många hästar kommer inte tillbaka till normalt arbete efter en större gaffelbandsskada så jag rekommenderar att du tar reda på betydligt mer innan du lägger något bud på hästen.

Nei, självklart har jeg ikke tenkt till å kjøpe en hest jeg ikke vet hva slags skade har!! Jeg startade upp tråden bare for å få en ide. Har i mellomtiden nå pratet med vetrinær.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka