Marvin
Trådstartare
Var ute och red på gräsvägarna runt fälten. På några ställen är dikena ganska djupa och breda, så jag har klättrat där under våren (finns ju inga backar här!). Idag var gräset mycket högre än det var sist, men eftersom vi har gått där så mycket så vet jag ju att underlaget är bra, så vi red ner ändå. Inte tänkte jag på att någon kunde ha gömt sin bäbis där!!!
Helt plötsligt kom ett skrik från under magen på hästen, lät som en pipleksak för hundar, fast starkare och mer panik! Upp kravlar ett litet rådjurskid, tar sig upp för dikeskanten, och sen ner i diket igen några meter längre bort och gömmer sig i gräset. Sen skriker den på samma sätt igen! Jag tror vi trampade på den, men jag kunde inte se om den haltade! Eller skriker den så bara för att den blir rädd?
Mitt hjärta blöder för den lilla rädda bebisen!
Helt plötsligt kom ett skrik från under magen på hästen, lät som en pipleksak för hundar, fast starkare och mer panik! Upp kravlar ett litet rådjurskid, tar sig upp för dikeskanten, och sen ner i diket igen några meter längre bort och gömmer sig i gräset. Sen skriker den på samma sätt igen! Jag tror vi trampade på den, men jag kunde inte se om den haltade! Eller skriker den så bara för att den blir rädd?
Mitt hjärta blöder för den lilla rädda bebisen!