Vi tittar på TV

mysko

Trådstartare
de visar ett program om skator på TV just nu och så här ser min katt ut då :rofl:
truls042.jpg

p.s bryr er inte om blombladen som ligger på golvet :o

Sv: Vi tittar på TV

Zenith skrev:
:rofl: :rofl:

Ser ju ut som h*n ska hoppa rakt in i tv:n!

Ja men han gick till kortsidan av TV och kollade sedan satte han sig närmre till vänster & tittade vidare :)
Han älskar djurprogram då sitter han alltid där :D

Din katt har iaf inte tråkigt.
Fick en tanke bara: hur reagerar han på animerade djur som tex BBC:s serier om förhistoriska djur? Jag tippar på att han fattar att det inte är riktiga djur, men det finns ju katter som hoppar på gosedjur, så........

Zenith skrev:
Din katt har iaf inte tråkigt.
Fick en tanke bara: hur reagerar han på animerade djur som tex BBC:s serier om förhistoriska djur? Jag tippar på att han fattar att det inte är riktiga djur, men det finns ju katter som hoppar på gosedjur, så........

Han reagerar bara på fåglarna på TV,n det kan vara allt från björnar till katter och han reagerar inte men så fort det är fåglar så sitter han som klistrad där :rofl:
Han leker inte med nallar men med leksakråttor så han är nog rätt normal :angel:

Mentan skrev:
:rofl:

Jag har försökt få min katt intresserad av djurprogrammen på TV
men han sover hellre :( :D

Men reagerar han inte på fågellätena?? så han ser fåglarna? ibland kan han sitta och vrida huvudet som om han satt & tittade på en pingismatch när dom flyger :D
Nästa gång ska jag filma med flerbilder i jämn följd med kameran så man ser hur han kollar läget ;)

Åh vad sött! Du och missen kollar på naturprogram :D

Här ser man att han har sjunkit ihop lite precis som om han skulle hoppa på den :D
truls045.jpg

Sådär ser min Freddy också ut när han ser på tv, de andra katterna bryr sig för det mesta inte om tv:n (förutom en gång då Stina fick syn på ISBJÖRNAR på tv:n då hon blev helt chokad och gick runt tv:n för att kolla om dom satt där på andra sidan :rofl: )
När jag ser dvd på datorn (har ingen annan möjlighet än) så brukar Freddy sitta i mitt knä (sitta som människa) och titta på skärmen lika intresserat som jag. Lite kul att titta i stora spegeln då, båda sitter likadant och bara stirrar :p
Han favoritkanal är förresten Animal Planet vilken är din katts?

Våra katter tittar också gärna på djurprogram. Den ena brukar sitta och tugga framför tv´n på samma sätt som hon gör när hon ser fåglar genom fönstret.

En rolig sak är att de har ett visst lågiskt tänkande... om fåglarna t ex flyger från vänster till höger brukar i alla fall den ena katten gå runt tv´n och kolla vart de tog vägen.

Roliga djur katterna!!

eldione skrev:
Sådär ser min Freddy också ut när han ser på tv, de andra katterna bryr sig för det mesta inte om tv:n (förutom en gång då Stina fick syn på ISBJÖRNAR på tv:n då hon blev helt chokad och gick runt tv:n för att kolla om dom satt där på andra sidan :rofl: )
När jag ser dvd på datorn (har ingen annan möjlighet än) så brukar Freddy sitta i mitt knä (sitta som människa) och titta på skärmen lika intresserat som jag. Lite kul att titta i stora spegeln då, båda sitter likadant och bara stirrar :p
:rofl: :rofl:
Han favoritkanal är förresten Animal Planet vilken är din katts?
Tyvärr har jag bara 1,2 & 4 så vi får titta på det som bjuds :D

He he, va söt!
Våra katter bryr sig inte om tvn....
Har hört att det ska finnas speciella filmer att köpa till katter (och andra djur) hehe....... :rofl:

Tviggy1081 skrev:
He he, va söt!
Våra katter bryr sig inte om tvn....
Har hört att det ska finnas speciella filmer att köpa till katter (och andra djur) hehe....... :rofl:

:eek: :eek: finns det :eek:

Vår katt Proppen gillar Animal Planet, han kan sitta långa stunder och titta. När djuret försvinner från bildrutan tassar han bakom TVn och kikar om det finns där.

Jag har inte tänkt så mycket på det förut, men har nu suttit med bruten fotled några månader och tillbringat en del tid framför TVn med katten i knäet. Han hoppar då ner från mitt knä för att sätta sig precis framför TVn.

Hans syster Tuffis struntar högaktningsfullt i AnimalPlanet, hon älskar Disney. Piff och Puff är allra mest spännande, men även Pluto. De andra figurerna bryr hon sig inte lika mycket om.

Vi har inga barn som vill se Kalle Anka på julafton, men väl en katt :D :D

Hon ligger på varma fönsterbrädan bredvid TVn och följer intresserat med. Ibland blir hon så ivrig att hon upphetsat klämmer ur sig små stönande ljud.

Piff o. Puff
tuffiskalleanka2.jpg

Pluto
tuffiskalleanka1.jpg

Hanoo tycker om Disney. Jag, vuxna människa, har ett flertal av Disneys långfilmer, och de tittar vi på om jag har svårt att somna på nätterna.
Maja gillar sport, helst alpint. Hon följer åkarna så att man tror att hon ska få nackspärr, ser väldigt lustigt ut :)
Djurprogram intresserar de om de hör kattljud, men Hanoo kan bli stressad av det eftersom han i sin beskyddarinstinkt måste leta upp den rädda kattungen han hör på tv...

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…...
Svar
12
· Visningar
595
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
544
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
787
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur