Ja då var helgens agilitytävling i Örnsköldsvik till ända, 18 lopp på två dagar...
Lördagen
Jag har sprungit 10 lopp med tre hundar, gått 30 000 steg och sovit knappt 4 timmar då det tydligen blev punka på luftmadrassen när jag råkade klämma den i bakluckan på bilen... Det blev hårt att ligga direkt mot bilens inredning..
Men jag är sjukt nöjd över dagen. Hasta har satt alla 3 slalom och dessutom nollat sitt första lopp och tog sin första pinne. Maze sprang på men där strulade slalomet i stället. När Ultima skulle tävla hade jag ingen hjärna vaken så jag glömde banan i första loppet och sen blev det lite knas i dom andra två loppen.
Söndagen
Resultat blev 3 st tredjeplatser för Hasta och Maze i klass 1, Maze tog sig runt i sitt hopp 2 lopp och Ultima tog sig runt i två av sina tre klass 3 lopp.
I det stora hela är jag nöjd med dagen men jag vet inte om jag var för trött när det var dags för Ultimas lopp eller om vi är så dåliga, Ultima har tydligen glömt hur man tar slalom på tävling. Att Hasta glömmer bort hur man tar slalom kan jag förstå med tanke på hur lite länge hon har tränat slalom men Ultima som kan springa slalom i sömnen