Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör dom jag haft på mig för dagen, tycker alla funkar bra, vissa glider in lite här och var men det gräver man ju ur lätt![]()
Är (tyvärr) alldeles för snål för att börja köpa speciella trosor att ha när jag tränar.
Det finns två "knep" för att försöka slippa trängsel. Det första är att stå längst fram i sin startfålla och hoppas att de som startar i eventuella tidigare startgrupper står rätt placerade så att de inte blir stoppkloss för dig när du kommer ikapp dem.
Det andra knepet funkar bara ibland, och det är att ställa sig längst bak och inte sticka iväg när startskottet går utan vänta så länge som tillåts. Då har övriga hunnit iväg och förhoppningsvis har fältet luckrats upp lite när du kommer ikapp dem. Det är inte tillåtet på alla lopp att vänta, och sen funkar det bara om man har chip som registrerar när man passerar startlinjen (på många lopp registreras bara när man går i mål). Jag har sett detta tillämpas på bl.a. Göteborgsvarvet.
Utöver det gäller det att försöka hamna i rätt startfålla utifrån sin kapacitet för dagen, antingen genom seedning där det tillämpas, eller genom att vara ärlig mot sig själv och andra och välja rätt fålla om valmöjligheten finns.
Hmm, kanske man ska våga sig på att testa nån gång kanske. Du blir inte mer hungrig när du är ute då?
Jag hade tänkt börja jogga innan jobbet nu när det är ljust ute men funderade just på det här med maten. Jag hade nån tanke på att äta lite yoghurt eller nåt innan, men kanske funkar ändå.![]()
Kanske det är det som är knepet? Att äta precis innan sänggående alltså. Idag vaknade jag superhungrig så att jogga då hade varit helt omöjligt. Men hade hursom helst planerat vila idag och så blir det nytt försök imorrn!
TomasN: Oj, bara sportdryck på 20-30 km, räcker det?
Har du provat att springa i en åtta eller fler varv på samma bana så kan du rigga med någon näringspåfyllning som du kan ta i slutet av passet?Det är en avvägning det här med långpass på morgonen. För mycket mat gör att början av rundan bli jobbigare. För lite mat gör att slutet av rundan blir jobbigare.
Har du provat att springa i en åtta eller fler varv på samma bana så kan du rigga med någon näringspåfyllning som du kan ta i slutet av passet?
------------
Fortsätter på mina metarialfrågor:
Vad för sorts strumpor anser ni bäst nu när det börjar bli varmare?? Har vanliga löparstrumpor men tycker nästan det börjar bli lite varmt i skorna nu![]()