Vi saknar våran vän...råd tack!

Domino_s

Trådstartare
Det är så att min mamma har sedan länge hållt på med uppfödning av exotic....

Jag har med mej 2 kastrerade pojkar från henne + att jag har 2 "bonnisar"....

Nu är det så att vid jul förra året så ringer min mamma och frågar om vi kan ta Bill en stund (broder till mina 2 egna exotic) för han fungerar inte alls hemma hos henne....mager o allmänt skruttig....Gjorde allt på golvet, inget i lådan....

Så sagt o gjort, katten kommer hem till oss och börjar sakta lägga på sej....Världens mysigaste lilla misse....Sköter lådan och allt.

Lagom när han börjat lägga på sej och mår bra så vill min lillebror ha tillbaka honom (han bor hemma), och trots att vi var väldigt motvilliga till att lämna honom tillbax så åkte han hem....

Katten fungerade ett tag, sen började samma problem igen....

Mamma ringer igen efter några månader och vi tar åter igen katten hem till oss, tyvärr så bodde vi då i en lite lägenhet och vår ena hane var inte så snäll emot honom, (denne hane är numera kastrerad) dom gick väl varandra lite på nerverna....Bill la åter igen på sej, men det var lite si o så med så lådan....Vi kände att vi inte orkade, eftersom vi egentligen inte hade plats för honom heller..Och min bror ville åter ha tillbax honom..så han fick åka hem igen....

Nu när vi är där och hälsar på sitter han bara ihopkurad på samma ställe, pälsen ser ut som skit, han e tunn och sen allmänt hängig ut,¨.

Enda gången han lyser upp är när min sambo tar upp honom, då piper han lite och börjar spinna....:love:

Men han leker aldrig eller gör nåt, och lådan den sköts inte....

Så....hur ska jag göra...nu till årsskiftet flyttar vi 12 mil bort och kommer få större lägenhet, ska jag försöka övertala min moder och bror att vi får ta med honom eller ska jag bara låta det vara?

Jag är rädd att så fort han mår bättre så vill min bror ha tillbax honom igen....:crazy:

//Domino_s

Sv: Vi saknar våran vän...råd tack!

Det är så att min mamma har sedan länge hållt på med uppfödning av exotic....

Jag har med mej 2 kastrerade pojkar från henne + att jag har 2 "bonnisar"....

Nu är det så att vid jul förra året så ringer min mamma och frågar om vi kan ta Bill en stund (broder till mina 2 egna exotic) för han fungerar inte alls hemma hos henne....mager o allmänt skruttig....Gjorde allt på golvet, inget i lådan....

Så sagt o gjort, katten kommer hem till oss och börjar sakta lägga på sej....Världens mysigaste lilla misse....Sköter lådan och allt.

Lagom när han börjat lägga på sej och mår bra så vill min lillebror ha tillbaka honom (han bor hemma), och trots att vi var väldigt motvilliga till att lämna honom tillbax så åkte han hem....

Katten fungerade ett tag, sen började samma problem igen....

Mamma ringer igen efter några månader och vi tar åter igen katten hem till oss, tyvärr så bodde vi då i en lite lägenhet och vår ena hane var inte så snäll emot honom, (denne hane är numera kastrerad) dom gick väl varandra lite på nerverna....Bill la åter igen på sej, men det var lite si o så med så lådan....Vi kände att vi inte orkade, eftersom vi egentligen inte hade plats för honom heller..Och min bror ville åter ha tillbax honom..så han fick åka hem igen....

Nu när vi är där och hälsar på sitter han bara ihopkurad på samma ställe, pälsen ser ut som skit, han e tunn och sen allmänt hängig ut,¨.

Enda gången han lyser upp är när min sambo tar upp honom, då piper han lite och börjar spinna....:love:

Men han leker aldrig eller gör nåt, och lådan den sköts inte....

Så....hur ska jag göra...nu till årsskiftet flyttar vi 12 mil bort och kommer få större lägenhet, ska jag försöka övertala min moder och bror att vi får ta med honom eller ska jag bara låta det vara?

Jag är rädd att så fort han mår bättre så vill min bror ha tillbax honom igen....:crazy:

//Domino_s

Köp honom och låt den stackars kissen få ett bra liv...TRYGGHET!!
:)

Här är lite bilder på sötnosen, när han va pigg o kry....

Bill me brorsan Bull, Bill till höger

Alla bröderna, Bill högst upp.

Köp honom och låt den stackars kissen få ett bra liv...TRYGGHET!!
:)

Det skulle jag så gärna göra..:love:..vet bara inte om min bror släpper honom....:crazy:

Fast ärligt talat så vet jag inte vad han ska med honom till, kattstackaren bara sitter ju där....:crazy:

//Domino_s

jag tror din lillebror få ge upp honom. kanske inte det lättaste, men det låter ju inte som att kattstackarn mår bra.

se om din bror kan få en annan kisse som funkar hemma hos dem?

jag tror din lillebror få ge upp honom. kanske inte det lättaste, men det låter ju inte som att kattstackarn mår bra.

se om din bror kan få en annan kisse som funkar hemma hos dem?

Precis....han vekar nästan deprimerad katten....tycker ja....:crazy:

Jag ska prata med min mamma om det....

Dom har ju fler katter, jag kanske kan övertala min mamma att han får behålla kattungen som dom annars tänkt ge bort....:idea:

Någon som har någon bra ide på argument i övrigt?

//Domino_s

det starkaste argumenetet är ju att katten inte mår bra. punkt. han är inte sig själv där.. han trivs nog helt enkelt inte.

Men har inte din mamma något att säga om att en av hennes katter mår dåligt!?

Och vad menar du med att lådan inte sköts? Hur gammal är din lillebror? Tar man inte hand om sina djur förlorar man privilegiet att ha dem, och kan man inte inse det själv är det vänners och familjemedlemmars förbannade skyldighet att informera om detta. Varför i hela friden ska din bror förses med en kattunge om han inte tar hand om katten han har?

Jag förstår inte riktigt varför ansvaret för den här stackars kattens välbefinnande har lagts på dig öht? Är det inte i din mammas intresse att hennes katter har det bra?

Och för att svara på din fråga: Om katten kan trivas hemma hos er tycker jag att ni så klart ska ta med honom.

Senast ändrad:

Jag tror Ts menade att katten pissade och så utanför lådan. btw att det var katten som inte skötte lådan.

Jag tror Ts menade att katten pissade och så utanför lådan. btw att det var katten som inte skötte lådan.

Japp.....precis så ja menade....mamma är i övrigt mycket noga med kattlådorna....:)

Jag har pratat med min mamma idag och dom vill inte släppa honom, däremot är en vet. tid bokad för honom till strax efter nyår....:)

//Domino_s

Är det samma katt som i den andra tråden? Det var väl också din brors katt som var väldigt illa däran.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar