Vi har varit hos fotografen

Sassy

Trådstartare
Senaste utställningen passade jag på att få dem fotade profesionellt. Jag är supernöjd, framförallt med tanke på at båda är av typen som inte visar upp sig "rätt" framför kameran hemma (kniper ihop ögonen, hoppar ur bild osv)

Vackra fröken Maja (vår avelshona, 2 år):
28_moss_06-0037-copy.jpg

Gamle gubben Hanoo :love:(fd avelshane, numera kastrat. 13 år och gammelmorfar till Maja)
28_moss_06-0007.jpg

Hanoos profil:
28_moss_06-0012.jpg

Jag ska köpa kvadratiska ramar och sätta dem på rad ovanför mitt skrivbord, där deras "bästa" priser hänger.

Sv: Vi har varit hos fotografen

va fina biderna blev.

Vart gjorde du det någon stans?
Vad kostar det?
Hur många bilder får man då?

:love:

Jag bara älskar när man kan sitta och räkna hårstråna på djuren på bilderna :d

Det gröna skenet framhäver verkligen deras ögon. :love:
Varför en :( vid Hanoo??

Jag och fotografen var eniga om både bakgrund och ljussättning :)
:( sitter nog där för att jag inte har ett mellanrum mellan kolon och parentes i texten...

Det är Norges enda profesionella kattfotograf som tagit dem, det är synd att man inte kan länka till företagssidor för han har tagit många superhäftiga bilder!

Jättefina bilder på båda två! Fast jag skulle nog valt en annan bakgrund, den där är inte riktigt min smak. Men det är ju jättebra att du ville ha det så. :D

/Erica

En nyfike fråga då: hur hade du valt att göra?
Dina bilder är supersnygga, men hemma hos mig är antingen katterna överallt samtidigt, eller så är de still där ljuset är obefintligt (dvs i 99% av lägenheten) :(

Jag skulle helst åka till en fotograf och ta med vårat burskynke (olivgrön brokad med diskret guldmönster) men då blir det helt andra pengar :(

Det kanske är dumt att kritisera bilder som jag med största sannolikhet inte skulle klara av att göra bättre själv. :o Men jag tyckte det var lite trist med den gråa bakgrunden till dina gråa katter, och den gröna nyansen känns lite fel (den verkar vara lite för turkos för att matcha ögonen bra). Jag tycker din idé med burskynket låter bra, annars hade jag nog valt bara helt vit eller helt svart bakgrund för det är vad jag gillar bäst.

Om jag hade bott närmare hade jag gärna kommit och provfotograferat hemma hos dig, fast det är säkert betydligt svårare än att fotografera mina slöfockar. Men jag ska pm:a dig ett tips på en fotograf också. ;)

/Erica

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka