Vi har fått en stallkatt!

Solvira

Trådstartare
Jajamensann! Det har vi. Världens sötaste lilla kissekatta. :love: Hon är och hälsar på hos oss varje dag nu! :love: :bump: Se och njut! :love:

Toffsar är gott tycker Missan!
http://i19.photobucket.com/albums/b199/Dravena/Missan/100_0289.jpg

Hehe, hon dök ner i min hand precis när MM tog kortet... :p
http://i19.photobucket.com/albums/b199/Dravena/Missan/100_0279.jpg

Poserar lite
http://i19.photobucket.com/albums/b199/Dravena/Missan/100_0284.jpg

"Här var det intressant!"
http://i19.photobucket.com/albums/b199/Dravena/Missan/100_0277.jpg

Missan får hälsa häst på nära håll, och det var läskigt! (Kan man förstå, stort djur som blåser snor på en kan inte vara trevligt ;) :rofl: )
http://i19.photobucket.com/albums/b199/Dravena/Missan/100_0273.jpg

Fler bilder kommer sen också, när MM har haft tid att lägga upp dem! :)

Senast ändrad:
Sv: Vi har fått en stallkatt!

Vilken söt liten kissemaou!
Bor den hos någon i närheten, eller tror du att den kan få 'flytta in' permanent om ni fattar tycke för varandra (och den vänjer sig vid 'snorblåsarna'...;) )..?

Jag skulle försöka knipa kissen direkt om ingen gör anspråk på den! Sötaste råttfällan...:love:

Den bor hos grannen egentligen, men hon är så misskött av dem så jag nästan börjar gråta. :( De har brutit svansen på henne två gånger, vad jag vet om alltså! :eek:

Så jag hoppas ju på att hon flyttar in till oss så fort hon vant sig vid både snorblåsarna och mina stora hankatter (de är också jätteläskiga ;) ). Så att hon får det hem hon förtjänar! :love:

Hon brukar följa med mig hem titt som tätt och äta mat. Jisses vad den lilla katten kan äta! :eek: Jag tror inte hon får nån mat hemma! :(

Sötnos:love:

Vill ni möjligtvis ha två till:angel: Den ena agerar soffvärmare och den andra älskar att rulla sig i hundpiss:smirk:

Jösses!
Lägg beslag på katten bums! Offra sadelns rumpvärmare till kissen som tassavärmare, och du har säkert en permanent hyresgäst som betalar i natura! Och den ska väl inte grina illa åt att ha manlit sällskap heller..?;)

Sv: Vi har fått en stallkatt! (bilder)

Så söt, det liknar Tilda som bor i vårt stall :love:

Och fy fan rent ut sagt för sådana människor, bryta svansen på en katt?! Fy och fy och åter fy för sådana idioter!! :mad:

Vilken tur hon har som får komma till dig :love: :bow:

Vi har också tagit hand om en liten misekise, fast han kom till oss själv när han var liten sen har han stannat. Han har väl varit sommarkatt eller något.

Sv: Vi har fått en stallkatt! (bilder)

oh vilken sötnos! verkar vara en väldigt social katt... tycker helt klart att kisse ska flytta till er!

Sno åt er pissen :love: bums!
Hos dem där grannarna kan hon ju inte bo kvar, jäkla puckon det finns alltså! :mad:

Jag har försökt, och tänker fortfarande. :angel: Men min mamma har lite mer moral och tycker inte att man kan sno nåns katt utan att prata med dem först. :angel:

Hoho, lustigt att se era reaktioner... Ni vet inte ens en tiondel av vad den katten fått stå ut med! :( :cry: :mad:

Murphy>> De är kastrerade, tre gånger så stora som hon och det är på deras revir. ;) Jag förstår att hon har respekt och inget intresse för dem så! :p

Breccia>> Så som din katt ser ut på ögonen ser hon ut i verkligheten! :) Det blir nåt skumt på bild...

Solvira skrev:
Murphy>> De är kastrerade, tre gånger så stora som hon och det är på deras revir. ;) Jag förstår att hon har respekt och inget intresse för dem så! :p
Då förstår jag! Har samma situation här hemma med en bjässe tiil hanne, och en späd unghona... De finner sig inte gentemot varandra enligt könsrollerna, utan den som är minst får helt enkelt finna sig i att bli omkringknuffad med.:smirk:

Lirka lite med mor din, så att ni kan 'mata hem' lilla Maou utan att någon får paragrafhybris!;)

Åh vilken söttnos.

Ser nästan precis ut som våran katt :love:

Du får hålla oss uppdaterade (iaf mig:D ) kring stallets utökande kattbestånd. Men som sagt... kal många kattägarttan sköter nog lirkandet bäst själv.
Man säger ju att katter själva väljer vart de flyttar in (till många kattägares förundran/förtvivlan), och flyttar den in hos er... ja, då är det ju inte så mycket att göra åt saken?;)

Jag menar ju det! :D Katter är så självständiga, man kan inte bestämma var de ska bo nånstans. :D
Ni kommer säkert få höra mer om henne! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·
B
Övr. Katt Jag har fått en katt, en supermysig ocicat av världens snällaste Zizzy! Jag är fodervärd åt mamma katt och hennes bäbisar, och som...
Svar
18
· Visningar
1 469
Senast: Breakdown
·
Övr. Djur Ja, nu har tiden gått ut för min älsklingstoffla Tuva. Hon fick UVI december som hon hämtade sig ifrån, men hon tacklade av mer och mer...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Dahlgren
·
Övr. Djur Kan någon förklara för mitt sjuåriga marsvin att hon är för gammal för att hoppa över tegelstenar som ligger på högkant? :crazy: :D...
Svar
9
· Visningar
908
Senast: Dravena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama