"Vi behöver fler elittävlingar i hoppning"...

Sv: "Vi behöver fler elittävlingar i hoppning"...

Kvällstävlingar är en bra idé, det finns det flera stycken i distriktet där jag bor. Men jag menade tävlingsdagar som är vardagar och börjar "vanlig" tid, dvs på förmiddagen/morgonen.

Ok. Ja, jag vet faktiskt inte hur de gör då. Jag vet att Frosta brukar ha ett par tävlingar om året där de även tävlar på fredagen (hela dagen). Ena gången är i början av juli och då är det kanske en del som har semester ändå, men andra gången är i maj och då är det inte lika vanligt att man är ledig. Jag tog själv semester förra året för att kunna vara med och tävla.

Vi brukar ha varannan tisdag eller onsdag under en period , tävlingen börjar vid 10 och brukar sluta vid 15

*lånar sista*

Lite off topic kanske men i vår klubb har vi som medlemmar "arbetsplikt"
Är man proffryttare så är man befriad från arbetsplikten. Man behöver alltså inte hjälpa till på hemmatävlingar osv som vi vanliga dödliga måste göra.

Men istället kräver klubben att ryttaren ställer upp på annat sätt. T ex genom att medverka vid luciashower och liknande för att dra publik. Eller att ställa upp och ha några "inför allsvenskan träningar" på lägre nivå med det uttagna laget osv. Jag tycker det är bra för då använder man elitryttarna som dragplåster till klubben och de uppfyller en sorts arbetsplikt ändå. För vem som helst kan stå på banan på en tävling eller vara ringmaster men vem som helst kan inte hålla i en träning inför allsvenskan.

Det tycker jag är en ok lösning. I grund och botten handlar det om att dra in pengar till klubben och alla får hjälpa till med vad de kan. Antingen vara ringmaster på en tävling eller vara dragplåster till shower.

Det låter ju som en alldels utmärkt lösning när det gäller arbetsplikt!
Och på det viset så gör ju alla i klubben nytta där de gör mest nytta!

Liknande trådar

Avel ..att en ponnyhingst skall ha presterat på tävlingsbanorna för att kallas "prestationshingst"? I dressyr, i hoppning, fälttävlan? Kat B...
2
Svar
27
· Visningar
2 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat