Vi "äldre" nybörjare som satsar på ridningen

Esterpuma

Trådstartare
Hoppas att jag har postat tråden på rätt ställe,annars är det fritt fram att flytta den:)

Tänkte att det var dags att starta upp en tråd där alla "äldre" (med äldre menas över 10-årsstrecket...;)Allt är relativt!) nybörjare som har blivit hästbacillbitna och vill satsa på den här hobbyn ska få chansen att prata om allt mellan himmel och jord! Utbyta erfarenheter,berätta om ridlektionerna,favorithästar,utrustning..Ja allt som kan tänkas. Bilder och filmer är mer än välkomna!

Släng gärna in en presentation av er själv;ålder,hur ofta ni rider,på ridskola eller medryttarhäst osv.

Själv fyller jag 19 i år och fick upp ögonen för hästar för drygt 1 år sen. Har sedan dess ridit en gång i veckan på ridskola där jag nu har en helt fantastisk ridlärare! Utvecklingen går sakta men säkert framåt och målet är att en dag äga min egna dressyrhäst.
Kanske ska tillägga att jag mitt i detta har blivit gräs-och pälsdjurallergiker och att min ridgrupp börjar bli van att höra mitt nysande mest hela tiden...
 
Sv: Vi "äldre" nybörjare som satsar på ridningen

Kul tråd! Själv är jag väl inte heeelt nybörjare, sammanlagt har jag väl kanske 4 års ridvana, men jag red 1 år när jag var ganska liten, 1 år runt högstadiet och så har jag ridit ungefär 2 år nu, så jag ser mig ändå lite som en nybörjare :) Är dessutom ganska feg utav mig så det går inte alltid lika snabbt fram som det kanske gör för någon annan. Jag är 21 år gammal, rider på ridskola en gång i veckan och är medkusk till en Kallblodstravare som jag kör 1-3 dagar i veckan. Har bl a placerat mig i DM i höstas, jättekul! Har nu fått upp nosen lite för Islandshästar, tänkte söka till Wångens hästskötarutbildning med profil Islandshäst till hösten och ska dessutom iväg på onsdag och rida Islandhäst för första gången sen jag var 11-12 :D

wp.jpg

En inte helt jättevacker bild från en dressyrtävling ;) Hon hade ätit upp sig rätt så mycket över sommaren :angel:
 
Sv: Vi "äldre" nybörjare som satsar på ridningen

Vilken härlig bild!
Körning är för mig helt främmande men det såg väldigt roligt ut:) Och vilken merit med DM!

Det är så kul att höra om olika bakgrunder och hur man fatiskt kan hitta en hobby som betyder väldigt mycket på lite "äldre" dagar.
 
Sv: Vi "äldre" nybörjare som satsar på ridningen

Här finns ännu en vuxen nybörjare! Jag fyller 21 i höst och har nu äntligen fått möjlighet att börja rida. Jag har velat börja på ridskola sedan jag var 5 år gammal, men p.g.a dålig ekonomi i familjen blev det inget av det även om jag tjatade i flera år. Hade väldigt begränsat kontakt med hästar under min uppväxt, jag satt mest försjunken i alla Pollux-böcker och drömde om ridning. :)

Nu studerar jag, och har lagt undan lite pengar som räcker till en kort (5 timmar) nybörjarkurs. På torsdag har jag min första lektion, spännande!
 
Sv: Vi "äldre" nybörjare som satsar på ridningen

Men vad roligt! Jag hoppas det går bra för dig och att du tycker det är kul! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp