Sv: Vetrinär nummer
Agria har telefonnummer till kliniker, djursjukhus och distrikstveterinärer på sin sida btw.
Jag kan DV:s nummer i huvudet, men skulle jag drabbas av akut minnesförlust så sitter det på kylskåpet med (stallet hemma).
Numret till Ultuna (djusjukhus med jour) kan jag i huvudet, de hänvisar till Strömsholm på telesvar (med nummer) om de inte har jour. Har Ultunas nummer i mobilen med. Numret till min 'vanliga' klinik (ej kväll/natt/helgjour) samt min hemmavet kan jag i huvudet men har även i mobilen.
I övrigt vet jag vilka kliniker/veterinärer som finns att tillgå, så skulle jeg behöva numret till dem kan jag surfa fram de eller ringa nummerupplysningen.
Men, de viktigaste, dvs Distrikstveterinär, djursjukhus med jour samt min vanliga klinik och vanliga hemmavet finns både i huvudet samt 'uppskrivet'.
Nödslakt existerar inte såtillvida att man kan ringa mitt i natten och de kommer, så det numret har jag i en pärm inne, men inte i telefonen/huvudet, finns ingen anledning, måste man akut ha en häst avlivad är det DV.
Numret till djurambulansen sitter på anslagstavlan inne, vet inte ens om den kör ända hit, och gör den det så tar det TIMMAR innan den är framme, dvs någon av de 'andra' kontaktas innan.