Veterinärutbildningen i Köpenhamn

E

Ellinor24

Hej! Någon som vet ungefär vad som krävs i betyg för att komma in där? (har ca 18,00)
Någon här som går/har gått utbildningen o kan ge lite feedback om hur utbildningen är? Svårt med språket osv?

Hoppas på svar! :)

om jag får gissa så är det säkert 20,0 där också. Det är fruktansvärt svårt att komma in.

Lycka till!

Jag tvivlar starkt på att vet. utbildningen i Danmark kräver 20.0 då läkarutbildningen kräver 18.5(!) :D. Jag tror att vet. utbildningen är ett halvår längre än här i Sverige och du får inte "plugga upp gymnasibetyg" för att höja medlet - dessa poäng räknas inte, utan det är slutbetyget som gäller. Du kan ju gå ngn språkkurs i danska innan du börjar plugga, böckerna kan du ju sedan beställa på engelska säkert (så slipper man läsa dessa på danska också!). Anmälningsdatumet var ju i mars, men du kanske inte tänkte söka till hösten? Hur som helst, lycka till! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 447
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 321
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar