M
MaalinB
Min häst var ute i hagen som vanligt med sina tre andra kompisar och dom busade och han fick antagligen en smäll på frambenet. det enda vi upptäckte då var ett sår och att knät var svullet.. vi lindade det och så, svullnaden gick ner.. men han fick vila. ca 1½-2 veckor senare när jag inte var i stallet ringde en och sa att han hoppade på tre ben.. och jag kunde inte komma så snabbt så jag bad dom ringa till djursjukhuset, dom ville att han skulle komma in om jag godkände det. vilket jag då gjorde och satte mig på första bästa tåg upp.. dom rönkade knät ca 3 gånger men såg inget samma kväll.. sen när jag kom dit dagen efter gick han på benet, haltade men det var inget farligt.. dom gjorde ett ultraljud när jag var där men fortfarande ingenting.. och dagen efter igen nya plåtar på knät men hittade ingenting.. och dom bedövade hoven för att se om det var hovböld.. inte det iheller... sen fick han komma hem den 4e dagen efter en massa strul.. han stod inne dagen efter och sedan i sjukhage vilket gick jättebra. sen andra dagen han varit ute hade de blivit sent och hunnit bli mörkt när vi var klara och kunde ta in hästarna... Sjukhagen låg en bit ner i den vanliga hagen och lampan på stallet nådde inte dit... satte på min älskling sin grimma.. sen ville han inte gå... jag blev skit rädd.. och så började han hoppa på tre ben igen.. då skrek jag på dom andra.. vi kom ut där de va upplyst av lampan och jag visste direkt.. benet var brutet... vi kom halva biten genom hagen sen orkade han inte längre.. han bara stod.. ringde till sjukhuset igen.. dom tyckte att vi skulle ställa honom på ett släp och köra till dom.. jag slängde på luren och letade rätt på nummert till distriktsveterinären.. hon kom och vi kämpade me att hålla han på benen mitt i hagen... hon sa med att benet var brutet.. strax under armbågen.. och han fick spruta och somna in..
Veterinärerna på djursjukhuset hade kollat knät och ner... dom hade inte kollat resten av benet.. sprickan som dom misstänkte satt inte i knät utan längre upp...
hittar man inget i den delen man tror kollar man väl resten av benet?
dom hade kanske kunnat fixa det om dom upptäckt de när han var inne på djursjukhuset..
Veterinärerna på djursjukhuset hade kollat knät och ner... dom hade inte kollat resten av benet.. sprickan som dom misstänkte satt inte i knät utan längre upp...
hittar man inget i den delen man tror kollar man väl resten av benet?
dom hade kanske kunnat fixa det om dom upptäckt de när han var inne på djursjukhuset..