Veterinärbesiktning innan eller efter?

S

sufiiee

Det är så att jag eventuellt ska ta en häst på foder. Ska åka och titta på den för andra gången i orgon. Och behöver då lite hjälp har tänkt lite på veterinärbesiktning. Det är helt klart något vi vill göra på hästen men när? före eller efter? För om jag ska ta hästen så ska jag ha den på prov i ung 3 månader. Ska man då göra besiktning innan prov tiden eller efter? Om jag väljer att ha kvar hästen längre.

Uppskattar verkligen svar! :)

Sv: Veterinärbesiktning innan eller efter?

Det skall du helst göra innan du tar hem hästen. Då finns papper på vilket skick hästen var i innan du tog över ansvaret. Sen brukar många vet.besikta innan man lämnar tillbaka hästen också.

Sv: Veterinärbesiktning innan eller efter?

Men om vi nu skulle göra det innan och det visar sig att hästen inte går igenom, då har vi ju betalat i onödan? Kan man då komma överens med hästägaren att dom typ står för hälften om den inte skulle gå igenom? :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
573
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka