veterinär besiktning

S

sara_den_rara

Hejsan!
'
jag ska just köpa häst. funderar lite på det här med veterinärbesiktning..
vad brukar det kosta?
kan man ringa distriksveterinären on en veterinärbesiktning? '
glad för svar!!
mvh Sara

Sv: veterinär besiktning

Om man tar distriktarna kan kostnaden bero lite på hur långt de måste åka. Jag har betalat omkring 1000:- och då får de åka rätt långt. På klinik kostade det omkring 2000:-. Inga röntgenbilder, vanlig standardundersökning.

Jag ringde till min vanliga veterinär när vi skulle sälja hästen, och han tog 800:- tror jag det var.
Då kom han ut till hästen och gjorde det på plats.

När jag köpte min häst gjorde jag veterinärs besiktning och det kostade 200;- Och då kom han ut till oss:)

Besiktade i förra veckan på regiondjursjukhuset då ingick en "titt" ner i luftvägarna oxså, men ingen röntgen. Undersökningen tog ca 2 timmar och kalaset gick på ca 2000:- med moms.
Hästen gick igenom:banana:

Besiktade en häst förra veckan som jag ska köpa och det gick på 800:-.

hbgs djursjukhus tar 1400:-(1år sedan) för en veterinär besiktning...
sen varierar nog priset väldigt från vet till vet ring o kolla upp lite då där finns flera hundra att spara...(alla gör ju samma undersökning) min veterinär tar tex 800:-för en vet bes.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Amk
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: animalasia
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka