Vet någon transporten?

ponnyrider

Trådstartare
Hej! Jag såg en transport på hopp SM-et i Falun för något år sedan som hade som en "vägg" istället för en bom fram och samma sak bak, och jag kommer inte ihåg märket! Vet någon vilket märke/märken som har sådant? Eller iallafall "vägg" fram? Ena hade med frontlastning och andra hade inte.
Behöver en sådan transport för våran transport nu är väl inte fräsh och sånt längre. Min nya ponny som vi köpte för ett tag sedan kan hoppa över bommen ifall han står själv/står still i transporten en längre tid. Vi kan inte alltid ha med en annan häst och, JA vi har försökt att träna honom att stå själv med framdörren öppen och vi står utanför så han inte ser oss. Han kan stå som längst 15-20 minuter själv innan han fösöker hoppa. Vi har haft honom lös inne på tävlingsplatsen framförallt och han står still snällt då men vi vill kunna ha att han står lugnt i släpet när vi åker. Hände en gång att han hoppade över när vi körde men det hände bara 1 gg men vi vill vara säkra och känna oss trygga när vi åker.

Frontlastning helst men inget måste. Vet någon av er vad märket heter?

fautras-jms-8e6f7a73723e53281cf1aebbf13ea954.jpg

Är det en sånhär? :)

Flera släp har fölvägg fram som tillval. Och är flera andra som också har V galler också som hindrar hästen att hoppa över.

Boj, Böckmann, fautras, ume har jag för mig har ngt liknande också. Sen är det ju equitrekk som är som en b korts lastbil där det är vägg framför hästen och de lastas från sidan.

Så finns det ju mängder av hemmabyggen.

Flera släp har fölvägg fram som tillval. Och är flera andra som också har V galler också som hindrar hästen att hoppa över.

Boj, Böckmann, fautras, ume har jag för mig har ngt liknande också. Sen är det ju equitrekk som är som en b korts lastbil där det är vägg framför hästen och de lastas från sidan.

Så finns det ju mängder av hemmabyggen.

Tack så jättemycket!

Menar du frontlastning eller fronturlastning? För lastning framifrån, då hästen åker baklänges har bland annat UME-släpets B50.

Fölvägg som sagt, tillval.

Hej! Jag såg en transport på hopp SM-et i Falun för något år sedan som hade som en "vägg" istället för en bom fram och samma sak bak, och jag kommer inte ihåg märket! Vet någon vilket märke/märken som har sådant? Eller iallafall "vägg" fram? Ena hade med frontlastning och andra hade inte.
Behöver en sådan transport för våran transport nu är väl inte fräsh och sånt längre. Min nya ponny som vi köpte för ett tag sedan kan hoppa över bommen ifall han står själv/står still i transporten en längre tid. Vi kan inte alltid ha med en annan häst och, JA vi har försökt att träna honom att stå själv med framdörren öppen och vi står utanför så han inte ser oss. Han kan stå som längst 15-20 minuter själv innan han fösöker hoppa. Vi har haft honom lös inne på tävlingsplatsen framförallt och han står still snällt då men vi vill kunna ha att han står lugnt i släpet när vi åker. Hände en gång att han hoppade över när vi körde men det hände bara 1 gg men vi vill vara säkra och känna oss trygga när vi åker.

Frontlastning helst men inget måste. Vet någon av er vad märket heter?

Fautras Oblic där står hästen på tvären och med en högre mellan vägg som tipps.
mvh
Pudlan

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Mia_R
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 965
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar