Vet inte vad jag ska göra :(

A

Amanda_hm

jag har fått värsta problemet :confused:
Jo det är så att jag har haft medryttarhäst sen 5 år tillbaka ( från 12 år ), sen så har jag haft en tidigare foderhäst, och nu har jag en till foderhäst. Jag har aldrig gått på ridskola, utan har blivit lärd av en kusin som haft häst hela sitt liv, så jag satt första gången på en häst när jag var två eller tre år, sen har jag ridit jättemkt på hennes häst fram och tillbaka. Ingen har klagat på min ridning, jag är inget proffs, men jag är inte kass heller ... tror jag :/ och där till problemet. Nu är det en tjejkompis till mig som ridit på ridskola i 13 år som har varit med mig och ridit, och bara för att hon proffsar dig så känner jag mig pissdålig :/ och hon är verkligen inte schysst mot mig för hon klankar ner med typ " Men gud vilken dålig skänkelvikning, du behöver en ridinstruktör, shit han ska inte ha berömm dendär bakdelsvändningen sög ju " osv . Sen är hon i stallet hela tiden , och går bakom ryggen på mig och säger att det är synd om min häst o grejer ! Alla i stallet säger alltid hur fin och snäll han är, och vilka fina muskler han har, osv . Nu har hon gett mig så dåligt självförtroende att jag verkligen fått för mig att jag inte kan göra nått alls , vad ska jag göra ? :confused:
jag har talat om för henne att hon följer aldrig med mig ut igen för jag är trött på henne , men det kommer inte stärka mitt självförtroende. Plus att nu har hästen börjat testa mig, och då känner jag mig bara ennu mer misslyckad eftersom han busar omkring hela tiden och trotsar mig :crazy:

Sv: Vet inte vad jag ska göra :(

det är inte roligt med sådana människor. det är klart man kan lära sig på olika sätt!
Men om nu hästen har börjat testa så kanske det är dags för att prova att rida inför någon mer kunnig, kanske ridinstruktör. Det är himla roligt att få lära sig någonting nytt när man äntligen kommer iväg! man blir ju så lätt "hemma-van", och då är det bra med någon som ser alla "fel" som behövs rättas till.

ha d gott:)

men halllåååå det e ju SOLKLART vad problemet är!!!
Hon är avundsjuk för att du har häst å rider bra utan att ha gått på ridskola, hon vill ha häst, klankar på dig för å känna sig bättre, du blir osäker, hästen märker det å börjar genast testa dig!!!!

du har ju människor i stallet som ser dig varje dag som uppenbarligen INTE tycker att du är dålig?!?!?!?!!!!

bort med henne (bra att du sa åt henne), å kör som vanligt!!!
man kräks ju på avundsjuka människor!!!

sen kanske det aldrig är fel att rida för instruktör, man blir ju hemmablind å "slö" om man rider själv jämt...
men se det som en utveckling, inte att du gör det för hennes skull!!!
Rid för att det e kul!!!!

se så, kasta bort alla dumma tankar nu!!!!!! :p

Jo att hon är avundsjuk har jag redan kommit fram till ;) Jag har ju den snyggaste hästen i stallet :love:
Jo det där med instruktör är ju väldigt lockande, speciellt nu under testperioden ! Men just detdär med att jag tappat självförtroendet pga henne , det är jättejobbigt, vill inte göra nånting känns det som, verkligen tvingar mig själv för hästens skull , vissa dagar går allt jättebra, och ibland går det sämst :(
Men tack för att ni är så gulliga :) Hon kommer iallafall inte få se min häst nått mer :bow: Ska sätta mig imorgon och kolla upp om jag hittar någon bra instruktör i närheten av mig :) Sen ska dendär bruden få se på fan :devil:

You go girl! :)

Har inte heller ridit för tränare på ett tag, då jag i tre år promenadred min lilla welsh som användes i avel.
Känner mig ganska ringrostig, hemmavan och dålig.
Men nu har jag skaffat ny foderhäst som fått mig att känna mig lite bättre, och snart blir det att ringa en tränare så fort pållan fått lite bättre kondis ;)
Gör det du med, med en viss risk att apan kanske blir ännu mer avis :smirk:

Ha kul och njut med din häst:banana:

gör nått helt annat ett tag då!!!
tömkör? led hästen i skogen... ta en "paus" men håll igång honom!!!

rid bara ut, känn inga krav!!!

ha KUL MED DIN HÄST!!!! ingen ÅNGEST!!!!
det är skitlätt att tappa självförtroendet, men... låt henne inte göra så!!! hon e bitter å avundsjuk haha... :D

jag har råånget för å ta hem min häst å börja rida den igen (om hon nu någonsin går å rida på igen)... slutade på ridskola typ 97-98 tror jag... å sen bara skogsmulleridigt min medryttarhäst i 5 år, å sen ridit på galoppen... hur tror du JAG kommer se ut?!?! min häst har aldrig gått i form i hela sitt liv typ haha...
du kan få komma å kolla, så får du superjsälvförtroende igen ;)

:p

haha :D
Javisst, räkna med mig ;)

Men idag gick allting faktiskt JÄTTEBRA :)
Det börjar komma tillbakakrypande nu när hästen verkligen visar att han litar på mig , då blir man så himla stolt och glad, sen var han jättefin och duktig på ridbanan :rofl:
Hade med mig en anna kompis idag som aldrig sett oss tillsammans , hon tyckte vi var jättebäst :bow:
Så nu känns det jätteroligt igen , men imorgon lär det väl gå käpprätt åt helvette eller nått . Har inskaffat mig ett ridspö nu eftersom han testar, även fast jag aldrig rider med spö, och inte tycker om tanken riktigt , min teori spricker lite :( men det göör inget, sålänge jag inte behöver det så får det ligga i mitt skåp:smirk:

Tycker det låter bättre! Spöet kan ju alltid vara med som "jag menar allvar". Man behöver ju inte använda det..

jo det är sant :)
Som du säkert ser på bilden är han stoooor, jag är nästan 180 lixom , och ja får stå på tå när jag ska sätta på honom grimman i hagen :P Så om han vill nått så kan han göra det, har inte mkt att sätta imot, då är det aldrig fel med ett spö :smirk:

Kanske är det så att han känner att du har blivit lite osäker pga den där apan (inte värd att kalla kompistycker jag). Hästar är ju bra på att känna vibbar. Så han tänker kanske att det går att utmana dig nu. Glöm vad hon har sagt och gör som du alltid har gjort!:rofl:

Joo , men idag gick allt hemskt :( Skulle prova ta med spöet, och satan i gatan , ja bara nudda lite så flög han runt och körde värsta rodeonummret sen tvärnita han mig så ja flög av och gjorde illa ryggen :( Så spö är nog ingen bra ide ... :/

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 236
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025