Vet har skrivit fel på receptet och det är Fredag!!

_Maria_

Trådstartare
Åå så himla irriterande:( Sambon åkte iväg för att hämta ut Stronghold då lillan förmodligen fått rävskabb. Hon väger 2kg och ska därför ha sorten för hundar (och katter) under 2,6 kg. Ser när sambon kommer hem att det år fel förpackning, kollar receptet och där är det också fel:mad: Det är ju inte bara större mäng utan starkare koncentration också! Nu är det ju helg och bara distriktsvetten som har jouröppet. Tror ni de kan skriva ett nytt recept om de får se det jag redan fått utskrivet?

Sv: Vet har skrivit fel på receptet och det är Fredag!!

Fick tag på distriktarna och de kunde eventuellt ge mig rätt förpackning om de fick se det receptet jag redan fått. Om de hade den strl på stationen. Hoppas..

Tror ni de kan byta förpackning på apoteket? Sålänge det är en lägre dos lär det väl inte vara några problem?

Kolla med dem. Jag har tillochmed fått ut läkemedel utan recept en gång, så jag hade testat.

De två Apoteken i stan har inte den minsta strl till katt och hund under 2kg. Någon på Apoteket hade tydligen sagt att det inte fanns. Mkt märkligt tkr jag eftersom det finns i produktbladet som följer med förpackningen. Sen hade en personal sagt till sambon att det är väl bara att ta mindre ur pipetten, men det är ju inte samma koncentration per ml i domO_o

Vi ska kolla på ett Apotek i byn bredvid, annars får jag väl vänta till Måndag:meh:

Hur hade ni gjort?

Sambon åkte till Apoteket han pratat med från början för att göra ett återköp och be dom beställa rätt strl på pipetterna. Då hade dom tydligen hemma ändå och hade råkat ge oss fel igår, så det hela löste sig efter många om och men ;) Sällan det var en tråd där trådskaparen skrivit de mesta inläggen själv haha

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka