vet. besiktning

Sv: vet. besiktning

allt från 500 kr upp till flera tusen. beroende på vilken veterinär eller klinik och hur mycket som görs i bes.

ok, tack! Tar nog ut en veterinär, inte någon storstasdveterinär, utan de från de minder orterna så, tror inte det är såå dyrt! Vill ha en ordentlig genomgång o kolla eventuella smärtor i ben eller rygg..

sist jag gjorde en vet. besiktning tog jag ut distriktsveterinären och han gjorde en gårdsbesiktning med böjprov.
Det gick på 1300kr totalt.

misstänker du något ? misstänker jag något med ben eller rygg åker jag alltid in till kliniken så dom kan röntga/u.l om det behövs. det blir oftast billigare, risken är ju att vet. som kommer ut hittar ngt. problem (om du misstänker det) så du ändå får åka in till klinik.

misstänker du något ? misstänker jag något med ben eller rygg åker jag alltid in till kliniken så dom kan röntga/u.l om det behövs. det blir oftast billigare, risken är ju att vet. som kommer ut hittar ngt. problem (om du misstänker det) så du ändå får åka in till klinik.

Jo, det har du rätt i. kanske blir ett besök på klinik ändå. Fick det tipset nyss me, så jag får nog tänka om!

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 537
Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
968
Senast: Shaggy
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka