vet besiktiga igen innan köp?

sarawi

Trådstartare
Hej! Nu har jag nog ÄNTLIGEN hittat min blivande häst! Han blev vet besiktigad i mars tror jag när en annan skulle köpa, men det blev inget köp.
Så nu undrar jag om jag ska besiktiga om honom?
Han va lite gallig bak vid den besiktningen.
 
Hej! Nu har jag nog ÄNTLIGEN hittat min blivande häst! Han blev vet besiktigad i mars tror jag när en annan skulle köpa, men det blev inget köp.
Så nu undrar jag om jag ska besiktiga om honom?
Han va lite gallig bak vid den besiktningen.

Klart du ska! Vad som helst kan ju ha hänt med hästen under de månader som gått sedan förra besiktningen.
 
Klart du ska göra, det kan ha hänt massor sedan i mars. En besiktning är en färskvara och är egentligen "gammal" redan när den är gjort.
Dessutom om du vill göra ändringar i försäkringen eller teckna ny så behöver du ett färskt intyg.
 
Självklart måste du besikta hästen, och i samband med att du sen hämtar hem den! Vadsomhelst kan hända mellan besikting och när den sen är din. Grundläggande för alla som köper häst och ett absolut måste! Om du är oerfaren som hästägare så hade jag velat att den besiktas på klinik innan papprena är skrivna och att ni sen är redo att hämta den direkt i samband med det, dvs direkt från kliniken och skriver papper där tillsammans med ägaren.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: KLilja
·
Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 997
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Bee
·
Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
1 063
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp