Vermouth 858

Veronika

Trådstartare
Är det någon som vet om han har några hingstavkommor som är godkända? Vad jag har förstått så är han själv exporterad till Texas och jag har inte kunnat hitta något om några avkommor...
Någon som vet??
Tacksam för svar :bow:

Han har inga godkända söner i Sverige.

Det stämmer att han exporterades till USA för något år sedan. Han var inte särskilt använd här i Sverige.

Jag känner en dotter till honom ue Herkules.

När jag pratade med ägaren förra året sa hon att den frysta sperman fick hon enbart använda till sina egna ston. Men det har kanske ändrats.

Fick en guldklimp efter honom 2003 med kanonpsyke. :love:

En fråga bara. Ägde du Vermouth här i Sverige? Är något jag har fått för mig, men kan ha tagit/misstänkt fel.

Han stod på Möllerup i Skåne för naturlig betäckning. Alltså inte hos ägaren.

Fast 2001 stod han hos någon som har samma namn som Diego, d v s uppfödaren till tvillingfölen i senaste Ridsport! :)

Jaha, det visste jag inte. Hade bara koll på 2002 då jag betäckte med honom.

Han stog på station hos mig, underbar hingst som borde fått mer uppmärksamhet.
Men det blir väl tyvärr så när de inte tävlar. Hoppas han blir mer anlitad i sitt nya hemland.

Jag tyckte att det var tråkigt att han exporterades eftersom hingstarna av gammal svensk stam bara blir färre och färre. Men jag förstår han ägare eftersom han inte fick så många ston. :(

Jag betäckte med Vermouth 2001. Fick ett underbart vackert stoföl för två år sedan, men hon bröt benet väldigt illa förra året så jag har inte kvar henne. Bara ett inlägg, det är nog mitt livs värsta händelse (hittills är väl lika bra att tillägga).

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
920
Senast: Mojma
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 414
Senast: KesoNeso
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II