Verktyg för vinkelmätning...

Tussemaja

Trådstartare
... och går det - egentligen - när bommen är klädd? Ja, vad är det för verktyg som används, en vanlig ställbar vinkelhake eller? Och varifrån ska man mäta - från bombladens övre kant eller...? Jag blir tokig på dessa sadlar som aldrig passar. Och förstår verkligen inte att så få sadlar är "normala" framtill, alltså över manke/bog, men betydligt vidare/flackare längre bak, alltså så gott som rak vinkel. För så ser båda mina hästar ut och dom är inte unika, tror jag...

Liknande trådar

Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Digbil
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 430
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hittar inte riktigt något svar på min fråga så får göra en egen tråd. Jo, jag har nu börjat fundera på om min sadel verkligen ligger...
Svar
3
· Visningar
1 285
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 457
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka