Veredus Islandshäst bootsen...

cress

Trådstartare
Ja vad tycker ni? Ni som har dom är ni nöjda?

Jag använder mig av G-boots men tankar finns att köpa veredus..

Så skriv gärna några rader för resp nackdelar..:bow:

Sv: Veredus Islandshäst bootsen...

Jag gillar dom, sitter som ett smäck och skyddar bra :)
Tyvärr har min häst för små hovar för att kunna ha dom :/

Hur små tassar har din? Skostorlek och form typ. Funderar på ett par, men de kostar ju en slant :P

Mina G-boots har alltid suttit som ett smäck på Glaesir. Nu har jag köpt Veredus-bootsen och de sitter inte alls kvar! Vet ej om det beror på att de kanske är nya och stela, men jag har använt de vid tre tillfällen hittills och då har båda åkt upp och snurrat.
Har använt ett annat par på en annan häst och då satt de perfekt.

Jag har ingen erfarenhet av Veredus-bootsen, men jag har hört att de passar bäst på islandshästar med stora hovar, och att storleken "small" ofta är för stor för en islandshäst.
Vad jag vet är väl Veredus ett märke som förekommer hos stora hästar (dressyr, hopp mm) och då kanske de utgår från dessa tassar när det gäller storlekarna..?

/Anna

Hur små tassar har din? Skostorlek och form typ. Funderar på ett par, men de kostar ju en slant :P

Jag är verkligen sämst på hovar, men jag tror att han har 4x0.. Form? Som en hov ska vara antar jag :D nej jag har ingen aning faktiskt..

Sedan så är han ju bara 134cm i mkh, våra andra hästar är runt 140cm och har större hovar, de kan ha veredus utan problem :)

Jag har ingen erfarenhet av Veredus-bootsen, men jag har hört att de passar bäst på islandshästar med stora hovar, och att storleken "small" ofta är för stor för en islandshäst.
Vad jag vet är väl Veredus ett märke som förekommer hos stora hästar (dressyr, hopp mm) och då kanske de utgår från dessa tassar när det gäller storlekarna..?

Ska inte veredus finnas i islandshästmodell också? De kanske är mindre, jag har ingen aning om vi har island eller dressyrmodellen eller om det är någon skillnad storleksmässigt på dom. (Tror nästan att vi har dressyr, för vi har iallafall utan vikt)..

Senast ändrad:

Känns som det är säkrast att behålla mina G Boots, som Jag vet sitter som gjutet på honom.. :)..

Liknande trådar

Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
814
Senast: bettysmatte
·
Övr. Katt Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit. Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår...
Svar
18
· Visningar
1 156
Senast: Puffindog
·
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
363
Senast: Acto
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama