Ventipulmin

B

Blue_moon

Det ska min häst få i tre veckor nu pga hosta som enligt vet. troligtvis har kommit pga vädret.
(Äter hösilage, mkt bra ventliation stallet, ute 05.30-ca 22, pigg och glad, hördes inget missdlud, ingen feber).
Jag skickade min sambo till att hämta ut medicinen på apoteket men jag tror att vi fick hem för lite? Sammanlagt 60 gr/dag i 21 dagar = 1260 gram. Burken innehåller 500 gr... Kan man gå till apoteket och hämta ut mer eller måste jag kontakta vet. igen? Denna bork kommer inte ens räcka i tio dagar!

Sv: Ventipulmin

Det beror väl på vad det stod på receptet?
Stod det 1260 g (eller mer) har apoteket gjort fel som lämnat ut för lite. Eller får ni hämta fler gånger på receptet?

Immer

Sv: Ventipulmin

När min häst skulle äta ventipulmin ca 14 dagar fick jag hämta ut 2 burkar för att det skulle räcka, sen blev det lite över, tror inte att det finns större burkar, inte då iallafall.

Liknande trådar

Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 450
Senast: Nethril
·
Hästvård En av våra hästar äter ventipulmin just nu pga hosta och segt slem. Har ätit det i 5 dagar nu men vi har inte märkt någon förbättring...
Svar
19
· Visningar
5 517
Senast: Lipica
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Photoshop hjälp
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur