Ventipulmin

P

piggis_83

Man kan rida en häst som får Ventipulmin va?
Glömde fråga vet. så jag frågar er.
Har era hästar blivit bra med Ventipulmin eller vad har ni för erfarenheter av det?
Verkar som min häst har slem i halsen/luftvägarna, hon har hostat ett par ggr o så oxå, så vet. skrev ut V.
Hon hade en släng av bronkit för typ 5 år sen, men sen dess har hon varit bra.

Sv: Ventipulmin

Är hästen full i slem har den väl en infektion i kroppen. Då skulle inte jag rida förrän hostan och slemmet har släppt.

Det beror på sammanhanget men om hästen inte har ngn akut infektion är det bra att den får röra sig men inte ansträngas häftigt, fråga veterinären.
PL

Min häst har nyss avslutat en kur Fabrol.
Veterinären sa att det var bra om hon var ordentligt i rörelse, dvs mycket trav och galopp. det skulle underlätta för henne att hosta upp slemmet.
Måste tillägga att jag tempade henne varje dag innan ridning och att hon hela tiden varit feberfri.

Immer

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 403
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 264
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 477
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka