Vems är hästarna

Sv: Vems är hästarna

Jag blir rädd när man hör om alla hästar som rymmer till ICA-butiker och ut på motorvägen. Eller rymmer i allmänhet.. Jag har så svårt att tänka mig att alla dessa hästar gått i hagar med bra och säkra staket..?

Jag blir mer rädd att någon hästägare inte tittar till sina hästar särskilt ofta...

Ibland om hästar blir rädda för något så spelar det ingen roll hur säkert staket man har. De tar sig ut ändå.

Men jag kan hålla med om att det har varit väldigt många lösspringade hästar och hästar i olyckor.

Är glad varje dag när jag kommer ut och alla är kvar i hagarna.

Ibland om hästar blir rädda för något så spelar det ingen roll hur säkert staket man har. De tar sig ut ändå.

Det är jag medveten om. Och det är av just den anledningen jag valde att formulera mig :

Jag har så svårt att tänka mig att alla dessa hästar gått i hagar med bra och säkra staket..?

istället för att skriva att alla slarvar med sina staket eller att vissa staket håller alla hästar inne vilket jag inte medhåller i.

Skrämmande att folk har så lite koll på sina hästar?!

Med tanke på att de verkar välskötta (enl den som tog hand om dem) och skodda så bör det ju inte handla om några övergivna hästar. Kanske något pucko som åkt bort över helgen med resonemanget "hästarna klarar sig" ?

Får verkligen hoppas att det finns en vettig förklaring till varför ägarna inte hört av sig tidigare..

Polisen har uppdaterat sin sida för några minuter sedan och skrivit att ägaren har hört av sig nu.

Antagligen hästar som går på bete fortfarande och ägaren är bortrest över helgen. Det går inte att till hundra procent ha rymningsfria hagar det vet alla som håller på med hästeriet. Det finns faktiskt andra djur som kan riva ner tråden som rådjur och älg.

KL

Vi har jättestora problem med älgar på senhösten. De plöjer rakt igenom våra staket oavsett om vi har ström på, fladdrande plastband, lastpallar invid staketet osv. Det finns nog många anledningar till att hästar hamnar på fel sida av staketet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Björklinge utanför Uppsala hittade en svampplockare en död hästkropp. Hur kroppen har hamnat där är ännu oklart och händelsen är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 472
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var under fredagsförmiddagen som ett gäng hästar försvann ur sin hage i Påryd, Blekinge. Alla förutom en har kommit tillrätta samma...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Är det dags att våra ridsportmedier börjar lyfta fram det positiva i vår sport och rapportera om tävlingar och göra hemma-hos-reportage...
Svar
0
· Visningar
87
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För drygt två år sedan blev Joel Jonsson utmanad att testa ridning. Då hade han aldrig suttit på en häst, men i dag är han fast inbiten...
Svar
0
· Visningar
432
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama