Sv: vem styr?

kl

Som jag har förstått det (Absolut ingen expert på cutting) Så måste ryttaren, när hästen börjat fösa kon, lägga ner handen på hornet och 'låta hästen jobba' .. Det är väl egentligen målet, att få en så självgående cuttinghäst som möjligt?
Sen kan jag tänka mig att man på vägen dit använder sig av både ord och skänklar?

(Men sen har ju många kossehästar det väldigt mycket i blodet, cowsense)

men vilket jobb. tjejen ser ju bara ut att sitta där och hästen verkar fatta alla beslut själv! som sagt... imponerad

Tjejjen styr men hästen jobbar ganska självständigt när den väl är satt på kon.

mvh Eva

Men är det inte så en riktigt bra "kohäst" skall fungera? Ryttaren visar vilken ko som skall fösas och sedan skall hästen klara av jobbet i princip på egen hand (eller hov).

Mvh

Tora

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 547
Senast: Mia_R
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
844
Senast: Tilly_85
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 615
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka