Sv: Vem ropar han på?!
Min förra katt började så där vid ett tillfälle och vi försökte allt möjligt, men kunde inte komma på vad det var. Hon hade mat, vatten och sin kullsyster, men ändå jamade hon så där hjärtskärande....
Det var min lillebror som tillslut kom på det, så där enkelt som bara barn kan. Vi sitter i köket och fikar och hon ligger i soffan med mig och sover, vi reser oss och ska iväg till stallet, och vips börjar hon. " vad är det nu gumman" frågar jag henne, varpå lillebror säger hon ser ju inte var du är, så då måste hon prata med dig så du kan prata tillbaka så hon vet var du är!
Hur enkelt som helst tyckte han, och det visade sig att han hade helt rätt! Veterinären konstaterade att hon hade fått ngn infektion eller inflammation som påverkade synnerven (tror jag, minns inte riktigt detaljerna) och efter en del trasslande med medicin (inte lätt att medicinera en BLIND katt ens så fick hon tillbaka synen på ett öga och blev sig själv igen!
Konstigt att vi inte hade tänkt tanken innan? Men det var ju inte så att hon gick in i saker och gjorde sig illa så tanken slog mig aldrig...
Antagligen är din katt bara pratsam och har lite hormoner kvar i kroppen även efter kastrering, men ville bara berätta ommin upplelvelse...