Vem ropar han på?!

D

Dark_Dream

Min kattunge springer runt här hemma och jamar högt och ljudligt. Han har bott med oss för länge för att det ska vara mamma han letar efter.. Vi kan vara i samma rum som honom och har jamar... eller så går han ut i köket (bor i etta) och ställer sig och jamar där. Bara sitter mitt på golvet och verkar inte vara hungrig eller likande... Varför gör han såhär? :confused:

Sv: Vem ropar han på?!

hur gammal är kattungen? låter som sagt som att han behöver kastreras ;)

jag har inte en aning om ifall han är kåt ;D :angel: hahaha. han är kastrerad då vi tidigare har haft problem med att han har kissat ner nästintill hela våran inredning :P

Vill leka kanske? En av mina gör alltid så. Kommer jag inte så kommer han till mig med en kattleksak..

Är han ensam? En lekkompis kanske (går bra även i en etta)

kan det vara så att någon liten kisse är lite bortskämd med mjölk eller något? han försöker väl visa nånting iaf.

Sussie började plötsligt jama om kvällarna när jag jobbade sent och jag kunde inte fatta vad det var :confused:. Det tog ett par kvällar innan jag förstod att hon tyckte att sängen var för kall att gå och lägga en liten kattekropp i och att jag borde gå och värma upp den åt henne:D.

Hon gör det fortfarande om hon tycker att jag är uppe för sent!

Vår kastrerade hankatt är också duktig på att i vissa perioder jama och stå i (gärna när vi gått och lagt oss och tidigt på morgonen)
Sist när vi var inne på djursjukhuset frågade jag om de kunde ha glömt en kula eller nåt :angel: eftersom han ibland beter sig som okastrerad. Fick som svar att även fast de är kastrerade kan ha en del av beteendet kvar.

Min förra katt började så där vid ett tillfälle och vi försökte allt möjligt, men kunde inte komma på vad det var. Hon hade mat, vatten och sin kullsyster, men ändå jamade hon så där hjärtskärande....
Det var min lillebror som tillslut kom på det, så där enkelt som bara barn kan. Vi sitter i köket och fikar och hon ligger i soffan med mig och sover, vi reser oss och ska iväg till stallet, och vips börjar hon. " vad är det nu gumman" frågar jag henne, varpå lillebror säger hon ser ju inte var du är, så då måste hon prata med dig så du kan prata tillbaka så hon vet var du är!
Hur enkelt som helst tyckte han, och det visade sig att han hade helt rätt! Veterinären konstaterade att hon hade fått ngn infektion eller inflammation som påverkade synnerven (tror jag, minns inte riktigt detaljerna) och efter en del trasslande med medicin (inte lätt att medicinera en BLIND katt ens så fick hon tillbaka synen på ett öga och blev sig själv igen! :love: :love:

Konstigt att vi inte hade tänkt tanken innan? Men det var ju inte så att hon gick in i saker och gjorde sig illa så tanken slog mig aldrig...

Antagligen är din katt bara pratsam och har lite hormoner kvar i kroppen även efter kastrering, men ville bara berätta ommin upplelvelse...

hmm jaa ni alla verkar peka åt samma håll... värme och kärlek... kanske ska prova med det. Det kanske är så enkelt. Hoppas dock inte det är så allvarligt som en "synskada" :crazy:

Han kanske känner lukten av andra katter? Grannen kanske har en, eller det kanske finns katter utanför som springer omkring intill huset?

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 214
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar