Vem bor här? - Buke-edit.

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Jag är ett stort fan av ovanstående program och har sett alla säsonger. Jag har då också insett hur svårt det är att gissa hur folk bor.

Så hur är det med er? Tror ni att det skulle vara lätt att lista ut hur det ser ut hemma hos er? :D
Och vad tror ni andra random människors första intryck av ert boende var?

Om jag ska börja:
Nej, jag tror inte att någon utomstående skulle kunna lista ut att jag bor i det kråkslottet jag bor. Utåt sett är jag en ganska ordningssam och strukturerad människa med ett (vad jag tror folk uppfattar som) "strikt yttre". Det är ungefär raka motsatsen till hur jag bor...:nailbiting:
Random människors första intryck av Kråkslottet då?
O_o :wtf: :yuck: :arghh:
Ring Arga Snickaren, Bygglov, den lokala byggentreprenaden, Hemfrid och Äntligen Hemma, pronto! :arghh:
Samt att de människorna som bodde där la mer pengar per år på sina intressen, än vad de under 21 år lagt på underhåll av Kråkslottet...
 
Jag gissar att folk tror att jag bor som jag bor (landet, gård)

men de tror nog jag har det finare och mer modeinrett än vad vi har:o

Jag har mer ordning(hänger snyggt, saker på sin plats, prydligt osv) i stallet än inne brukar jag skämta om. :p
Det är nog i perioder sant också :o
 
Med tanke på att jag upplevs som att jag har totalkoll på läget, är strukturerad och i det närmaste besatt av ordning och reda på papper, projekt och annat på jobbet så skulle folk tro att det är min onda tvilling som är bosatt här hemma - det är rörigt, halva köket är fyllt av gammal disk (trots diskmaskin) och ingen sak har hittat till sin plats här hemma. Jag kan inte ens skylla på flyttkaos för har jag inga planerade besök så ser det ut som en tornado har virvlat igenom lägenheten även i vanliga fall.

När jag storstädar så hinner det vara snygg och undanplockat i typ en kvart max och sedan är det tillbaka till kaos igen.

Varje random person som knackar på här hemma undrar nog om de har kommit hem till en manisk samlare och vill helst vända redan i dörren.....
 
Med tanke på att jag upplevs som att jag har totalkoll på läget, är strukturerad och i det närmaste besatt av ordning och reda på papper, projekt och annat på jobbet så skulle folk tro att det är min onda tvilling som är bosatt här hemma - det är rörigt, halva köket är fyllt av gammal disk (trots diskmaskin) och ingen sak har hittat till sin plats här hemma. Jag kan inte ens skylla på flyttkaos för har jag inga planerade besök så ser det ut som en tornado har virvlat igenom lägenheten även i vanliga fall.

När jag storstädar så hinner det vara snygg och undanplockat i typ en kvart max och sedan är det tillbaka till kaos igen.

Varje random person som knackar på här hemma undrar nog om de har kommit hem till en manisk samlare och vill helst vända redan i dörren.....
Jag behöver inte ens beskriva hur det ser ut hemma hos mig, jag kan bara kopiera detta :D
 
Jo men det tror jag.
Jag är väldigt rosa och till det yttre gullig med enhörningsdetaljer överallt. Det är blommor och fjärilar, ingen anar att mitt inre är kolsvart :p
Är strukturerad och ordningsam.

Min lägenhet är rosa, enhörningar överallt, Disneyfilmer och hästar.
Väldigt välstädad, ingen disk, inga saker framme.
En kompis brukar säga att han har välstädat, jag har seriemördarstädat :laugh:
 
Jag tror att det syns var jag bor. Är inte modeintresserad, klipper och färgar håret själv. Organiserad, noggrann och arbetsam. Snudd på pedant hemma. Bor i röd stuga på landet. Gillar att ha det fint men hatar att köpa dyrt och leja bort arbete. Har således gjort mycket själv och köpt billigt eller begagnat.

Är hundfreak och det syns både på och på huset/gården...
 
Jag tror folk har en aning :)
Personer har sagt att jag har det väldigt hemtrevligt och fint. Och snuskigt :D

Min lägenhet speglar mig väldigt bra!
 
Ordningsam pedantisk med dam.
Tror inte folk gissar att det ofta ör damigt hos mig å duschen skulle nog behöva kalkas av oftare :D
 
pastellfärgade väggar, krimskrams blandat med ikea och schysstare vintage möbler, nitisk ordning i vad andra uppfattar som kaos.

Jag är exakt som mitt hem :rofl:
Och jag tror andra skulle gissa lätt vem som bor hos mig om dom kom på besök.
 
Tja.. med tanke på att jag har prisrosetter från hundtävlingar på väggarna, hundvattenskålar, frysar med enbart slaktrester i och en och annan hundbädd så är det åtminstone lätt att räkna ut att det bor en tokig hundägare hos mig :angel:

I övrigt är det kaos och förjävligt fult. Bilder visar jag inte och ingen annan än hantverkare släpps in i hemmet. Den dag jag flyttar så kommer jag sköta det själv. Möjligen att jag släpar ut de största möblerna i trapphuset och så kan någon få komma dit och hjälpa mig släpa ut dem, men in genom dörren kommer ingen.
 
Kul tråd, @tanten s hem är min hemliga dröm som jag ska förverkliga när ungarna har lämnat boet, men för tillfället bor jag i kaos. Det känns som vi har en pågående loppmarknad här hemma med undantaget att inget säljs direkt. Släktgrejer både möbler och andra grejer har en förmåga att hamna här. Och sen är det ju marsvinen som också skräpar ned, tror de går ut på nätterna ur buren för att slänga omkring lite hö och halm..
 
Spontant tror jag att folk skulle tror att jag bor i ett stökigt, gammalt, orenoverat hus med noll stil. Då jag som person oftast är ganska ofixad med ganska billiga kläder etc :p
Skulle någon se gården/huset utan att veta vem som bor där skulle de nog gissa på en inredningsintresserad tjej i 35-årsåldern som absolut inte har många och långhåriga djur. Mitt hus och min gård är prydlig med en fin blandning mellan modernt och äldre detaljer som kakelungnar, gamla möbler, trägolv etc. Allt är nyrenoverat men endel äldre saker behållda. Speglar verkligen inte mitt yttre/min stil etc. :o
 
Detta är mitt kök :D
Ja, det hänger ett träns på en stol :p
IMG_20180421_183725.webp
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp