Vem blir "årets" hingst ?

cirkus

Trådstartare
Ja, sätt igång och gissa vilt nu.

Förra året fick ju Corlensky G en massa ston, men vem blir det år som får flest ston ?

Jag tror inte att någon iaf inte nygodkänd (ickeprestations) hingst får lika många som CG fick förra året.

Mina gissningar på topp 3 är:

1. Jaguar Mail
2. VDL Empire
3. First Wish

Sv: Vem blir "årets" hingst ?

Min gissning och förhoppning är att Jaguar Mail blir årets poppishingst!

Efter vad jag pratat med glada amatörer som ska betäcka sina ston verkar det som om väldigt många lutar åt Jaguar Mail. Inte mig emot.

Jag tror att du lyckats peta in höjdarna väl på din topptre lista:D

Tror nog att Alligatorn får en hel del ston också.

Gissar Jaguar Mail...

...hoppas verkligen folk passar på nu...tror bara han blir här på en kortare tidsfrist.Helt överrenskomligt bra pris dessutom...jämför med 2500 euro som ägaren skrev i mailet till mej för 3 frysta doser.

Jag tror att Corlensky G kommer att få många ston i år med, men kanske inte flest. Han är ju trots allt en riktigt fin hingst.
Annars tror jag på Hip Hop pga sportframgångarna. Jaguar Mail och Alligator Fontaine får nog också ett gäng.
Hoppas gör jag på VDL Sheraton och VDL Empire.

Jag hoppas och tror att Don Primero får många ston i år. Men kanske inte så det räcker till att bli "årets hingst", det är det nog någon hoppehingst som blir!

Ja, Don Primero kommer nog att få en hel del och förstås Alligatorn. De hade nog kommer 4-a och 5-a på min lista.

Enligt Lene så har Empire redan fått en hel del bokningar, så han får definitivt fler ston i år, han fick 40 förra året. Jag är ju lite sugen på att ta honom igen om allt går väl med kommande föl, men blir han "superpoppis" så blir det nog någon annan.

Tror ni inte att Ludwigs Champion får en hel del ston i år, eller är han generellt för grov för det svenska stomaterial?

Sedan hoppas jag på att Tsarevitj kommer användas mycket, jag gillade honom skarpt, han borde väl passa till många rejäla halvblodsston både för gångarts- och hoppavel.

Highlander tror jag också på.

**KL**
Jag tyckte att Highlander o Danzas såg ut som publikfriare och jag kan tänka mig att de kommer att få några ston.
Jag vet inte om Jaguar Mail kommer att få så många ston, han är ju ganska stor, men har absolut en guldkantad härstamning så jag hoppas att han kommer att användas mycket. Vi vet ju inte hur länge han kommer att stå här, eller vet vi?
Jag hoppas att det blir bättre spridning på stona i år, och att en del av de mindre poppiga kvalitetshingstarna får det antal ston de förtjänar. Det är ju inte fel att sprida riskerna... Dessutom har ju en del av de mindre poppiga hingstarna faktiskt visat att de duger i avelsboxen.. Men de nya spännande hingstarna så vet vi ju inte helt, även om vi hoppas att de nedärver sig lika bra som de själv är..
U

Senast ändrad:

Sedan hoppas jag på att Tsarevitj kommer användas mycket, jag gillade honom skarpt, han borde väl passa till många rejäla halvblodsston både för gångarts- och hoppavel.
Här har du i alla fall en aspirant:)

Jag tror att Don Primero kommer plocka en hel del nu när han gick upp i topp i blupen också, samt 3 söner godkända i år.

jag tror empire,jaguar mail,alligator fontaine eller hip hop. :banana:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 260
Senast: Masse
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 604
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar