vem äter solrosfrön?

tanten

Trådstartare
Har ägnat dagen åt städning i trädgården och upptäckt att det är gott om skal av solrosfrön under ett av de stora träden.

Jag matar inte fåglarna, och närmaste grannarna är mer än 500 m åt alla håll. Vad är det för djur eller vilken fågel är det som bär frön så långt innan de äter dem?

Har också gräsmattan full under ett träd men jag matar inga fåglar:confused:

Dock har två av grannarna fröautomater ute (radhusliknande hus) så jag gissar att fåglarna hämtar frö där och sen äter i lugn och ro hos mig. Är mycket sällan hemma så jag har inte sett hur fröna kommer dit.

Nädå hon sitter hemma och käkar frön av alla de slag Men dom hon lyckas skala och äta tror jag knappt katten blir mätt på:rofl:

Har sett när jag hade fågelbord förut så var det många fåglar som tog frön och flög iväg till träd i närheten och käkade eller gömde fröna !

Har sett när jag hade fågelbord förut så var det många fåglar som tog frön och flög iväg till träd i närheten och käkade eller gömde fröna !
Jo, så gör de ju.

Men så långt som de måste ta sig med fröna här - vem gör något sådant??

det kanske är några solroser som liksom har blommat utanför din tomt å sedan så torkat , så blivit ny fågelmat undervintern...det är ju idealiskt att utfodra fåglar med kvarstående solrosor som torkat , dom kan ju ta direkt från blomman =D

det kanske är några solroser som liksom har blommat utanför din tomt å sedan så torkat , så blivit ny fågelmat undervintern...det är ju idealiskt att utfodra fåglar med kvarstående solrosor som torkat , dom kan ju ta direkt från blomman =D
Inga blommande solrosor på mils avstånd.
*vet*

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 188
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur