Vegolunch i Leksand lördag?

strawberrysylt

Trådstartare
Halloj alla!

I Leksand verkar de nästan tycka att man ska svälta ihjäl på lördagar? :p Många ställen har lunchbuffé mån-fre, men sen lördag då ska man svälta... Eller ja, lite verkar de väl finnas, men tänkte de skadar ju inte att höra om någon sitter på några bra tips?! :)

Helst inte smörgåsar, äter inte särskilt mycket bröd länge och inte halloumi. Och gärna prisvärt förstås. Vart borde vi gå? :) Gärna soppa eller bönbiffar, gärna mycket sallad!

Halloj alla!

I Leksand verkar de nästan tycka att man ska svälta ihjäl på lördagar? :p Många ställen har lunchbuffé mån-fre, men sen lördag då ska man svälta... Eller ja, lite verkar de väl finnas, men tänkte de skadar ju inte att höra om någon sitter på några bra tips?! :)

Helst inte smörgåsar, äter inte särskilt mycket bröd länge och inte halloumi. Och gärna prisvärt förstås. Vart borde vi gå? :) Gärna soppa eller bönbiffar, gärna mycket sallad!
Är du bilburen?
Tällberg - turistmetropolen - ligger ju nära. Där borde de flesta av hotellen ha matservering alla veckans dagar?

Är du bilburen?
Tällberg - turistmetropolen - ligger ju nära. Där borde de flesta av hotellen ha matservering alla veckans dagar?

Nja, i Tällberg var jag faktiskt i helgen och då hade jag kollat menyerna innan dess, men inte hittat något som lockade.
Nu ska vi ses i Leksand eftersom det är halvvägs mellan oss, så stannar gärna där! Men som sagt, någonting ska vi väl hitta :). Kikade på ett ställe som hette Freds Burgers, där kan man kanske fixa och trixa lite och byta ut brödet :).

Nja, i Tällberg var jag faktiskt i helgen och då hade jag kollat menyerna innan dess, men inte hittat något som lockade.
Nu ska vi ses i Leksand eftersom det är halvvägs mellan oss, så stannar gärna där! Men som sagt, någonting ska vi väl hitta :). Kikade på ett ställe som hette Freds Burgers, där kan man kanske fixa och trixa lite och byta ut brödet :).
Googlade och Moskogen har buffé på helgen. Sist jag var i de trakterna var maten helt OK. Vet inte hur det är nuförtiden.

Googlade och Moskogen har buffé på helgen. Sist jag var i de trakterna var maten helt OK. Vet inte hur det är nuförtiden.

Ja, de hade buffé såg jag också ja... Låter bra att det var bra sist du var där! Jag har aldrig ätit där.

Gårdscaféet brukar ha öppet. Rekommenderas!

Stängt söndagar, dock.

Just de ja, det såg jag också ja. Vad bra att du rekommenderar dem! Så svårt att veta ju om ett ställe är bra eller inte så bra att få höra av nån som varit där!

Finns ett sushiställe, och Moskogen är väldigt trevligt, jag brukar bli mätt på deras salladsbuffe:) De fixar gärna något veganskt om det skulle vara så, även utan att föranmäla.

Det låter ju bra!

Jag fick även svar igen från Siljans konditori, som personen jag ska träffa föreslog först att de hade mer än vad jag först trodde, så där hade också kunnat funka. Men det verkar ju finnas en del ställen! Kan lämna rapport imorgon kväll :P

Det blev Siljans Konditori idag, vi var först förbi och kikade på Gårdscaféets buffé, men kände att Siljans lockade oss mer. :) Jag åt linsbiffar, som det var sallad och salsa till, det passade mig jättebra, två rejäla biffar och ingen vit pasta eller annan styggelse :P

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 743
Senast: fejko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten så lärde jag mig att små oönskade djur inomhus (t.ex. myror, spindlar, flugor, skalbaggar) – dom slog man ihjäl. Och...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 144
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV